Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
(for:
Faculty of History)
History of Ancient Art - laboratory 1402-HS-KE-SS2
This course has not yet been described...
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 15 bloków tematycznych (wraz z wykładem wprowadzającym w obszar kultury grecko-rzymskiej) zrealizowanych poprzez zajęcia w trybie online z wykorzystaniem platformy Microsoft Office 365 (Microsoft Teams), a także poprzez przekazanie niezbędnych materiałów (w tym teksty i odnośniki do zbiorów i opracowań naukowych /muzealnych, materiał ilustracyjny, proponowaną literaturę uzupełniającą). Studenci poznają aspekty historyczne i artystyczne kultury grecko-rzymskiej.
W2 Student/ka rozpoznaje różnice w dziejach i kulturze artystycznej greckiej i rzymskiej; zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki z czasów antycznych z uwzględnieniem kontekstów (kulturowych, religijnych, historycznych, artystycznych) typowych dla kultury rzymskiej; potrafi wskazać i opisać motywy ikonograficzne, rozpoznaje ich znaczenia symboliczne; zna kontekst powstania i trwania poszczególnych figur mitologicznych i ich sposoby przetwarzania w następnych epokach .
W3 Po zakończeniu ćwiczeń student/ka ma poszerzoną wiedzę z zakresu sztuki i kultury grecko-rzymskiej i jej oddziaływania na następne epoki.
Weryfikacja opanowanej przez studenta/kę wiedzy w oparciu o cyklicznie nadsyłane zadania pisemne (często w formie eseju) i końcową pracę zaliczeniową – prezentację multimedialną; analiza i komentarz do otrzymanych esejów przez prowadzącą ćwiczenia online; kontakt mailowy ze studentami przez pocztę USOS.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 W oparciu o treści i materiały udostępnione przez prowadzącą ćwiczenia student/ka potrafi zidentyfikować dzieła sztuki reprezentujące poszczególne okresy i kultury w dziejach sztuki antycznej; zna sposoby opisu i interpretacji z zastosowaniem odpowiedniej metodologii;
U2 Omówione i udostępnione materiały pozwalają studentom poprowadzić logiczną, osadzoną w wielowymiarowym kontekście analizę dzieła reprezentującego czasy antyczne, a także odnieść je do czasów współczesnych. Student/ka zna i rozpoznaje symbolikę dzieł, tematy i motywy ikonograficzne wywodzące się z religii i mitologii grecko-rzymskiej;
U3 Na podstawie przeprowadzonych zajęć online i udostępnionych materiałów student /ka potrafi samodzielnie wykorzystywać i poszerzać wiedzę z zakresu historii sztuki i kultury antycznej; wyszukuje bibliografię; analizuje źródła i opracowania właściwe dla wybranego tematu; czyta literaturę przedmiotu; prezentuje wyniki swojej pracy; posiada umiejętność logicznego budowania wypowiedzi i merytorycznego argumentowania postawionej tezy;
Weryfikacja opanowanej przez studenta/kę wiedzy w oparciu o cyklicznie nadsyłane zadania pisemne i końcową pracę zaliczeniową – prezentację multimedialną; analiza i komentarz do otrzymanych esejów przez prowadzącą ćwiczenia; kontakt mailowy ze studentami przez pocztę USOS.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 Przekazana wiedza oraz lektura zadanych tekstów pozwala studentom interpretować zjawiska i artefakty z historii sztuki antycznej we współczesnym ujęciu i kontekście; student/ka rozumie znaczenie dyscypliny historii sztuki jako nauki ułatwiającej analizę zjawisk społecznych, religijnych, politycznych zarówno w czasach antycznych jak i w późniejszych epokach;
K2 Dzięki przyswojonym materiałom student/ka rozumie uniwersalny język symboli i motywów (często wywodzących się z wczesnej kultury greckiej – jak maska; motywy dionizyjskie; kobiece figury mitologiczne), które od czasów starożytnych kreowały obraz kultury i sztuki europejskiej i miały ogromny wpływ dla późniejszych epok;
K3 Poprzez zdobytą wiedzę dotyczącą różnych kultur i religii starożytnych student/ka potrafi opisać i zinterpretować obiekty wywodzące się z czasów antycznych;
Regularnie opracowywane i nadsyłane zadania pisemne w formie definicji oraz esejów na zadany temat; oraz końcowa praca zaliczeniowa – prezentacja multimedialna zaprezentowana i omówiona przez studenta na zajęciach końcowych online; analiza i komentarz do otrzymanych prac i prezentacji przez prowadzącą ćwiczenia; kontakt mailowy ze studentami przez pocztę USOS.
Teaching methods
(in Polish) 15 bloków tematycznych (wraz z wykładem wprowadzającym) zrealizowanych poprzez zajęcia w trybie online z wykorzystaniem platformy Microsoft Office 365 (Microsoft Teams), a także przekazanie studentom niezbędnych materiałów (w tym teksty i odnośniki do zbiorów i opracowań naukowych /muzealnych, skrypt do wykładu, materiał ilustracyjny, zagadnienia do samodzielnego opracowania, proponowaną literaturę uzupełniającą) drogą mejlową (poczta USOS);
Student/ka zobowiązany/a jest do regularnego opracowywania i nadsyłania zadań pisemnych w formie definicji oraz esejów na zadany temat; końcowa praca zaliczeniowa – prezentacja multimedialna zaprezentowana i omówiona przez studenta na zajęciach online; analiza i komentarz do otrzymanych prac i prezentacji przez prowadzącą ćwiczenia; kontakt mailowy ze studentami przez pocztę USOS.
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z historii i kultury na poziomie szkoły średniej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: