(in Polish) Historia muzeum 1402-HM-Z-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe: 30
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta, potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (zebranie materiałów, zapoznanie się z literaturą), stałe, bieżące przyswajanie i powtarzanie materiału z zajęć, materiałów e-learningowych, literatury: 60
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (zal. z oceną – przygotowanie i przedstawienie referatu / prezentacji, powtórzenie materiału do kolokwium końcowego):30
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W 01: ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu historii historii muzeum w systemie nauk humanistycznych oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej;
W 07: ma podstawowe wiadomości z zakresu muzeologii a szczególnie historii muzealnictwa i kolekcjonerstwa
W 10: ma elementarną wiedzę o powiązaniach pomiędzy dyscyplinami humanistycznymi, wynikających ze specyfiki ochrony dóbr kultury;
W 11: rozumie interdyscyplinarny charakter interpretacji obiektu muzealnego, szczególnie dzieła sztuki w różnych aspektach (z uwzględnieniem historii, filozofii, teologii, technik i technologii sztuk plast. itd.);
W 16: uzyskuje pogłębioną świadomość warsztatu naukowego, problemów badawczych i zastosowania metod historii sztuki do konkretnych problemów badawczych;
Learning outcomes - skills
(in Polish) U 01: potrafi przeprowadzić kwerendę merytoryczną (wyszukać, przeanalizować, wyselekcjonować informacje), korzystając z materiałów bibliograficznych, źródłowych (w tym – niepublikowanych), ICT;
U 03: ma podstawowe umiejętności w zakresie krytycznego podejścia do źródeł i literatury z dziedziny historii oraz historii sztuki (typy publikacji, charakter wywodów, ocena argumentacji itd.);
U 07: potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi i pojęciami właściwymi dla historii sztuki, ochrony zabytków i muzeologii oraz wykorzystywać tę umiejętność w sytuacjach profesjonalnych, wymagających analizy struktury, sensu i wartości zabytku;
U 23: posiada umiejętność przygotowania klarownych i spójnych wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych historii sztuki, muzealnictwa i ochrony zabytków
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K 01: ma świadomość poziomu swojej wiedzy – swych kompetencji i niedostatków, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju naukowego i zawodowego
K 04: jest wrażliwy na problematykę właściwego podejścia do materialnego dziedzictwa kulturowego, potrafi dostrzec i ocenić niewłaściwe postępowanie w tym zakresie
K 06: ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i roli muzeów pod tym względem
Teaching methods
(in Polish) Wykład problemowy, konwersatoryjny i informacyjny dla naświetlenia zagadnień historii muzeum w sposób ogólny wraz z analizą wybranych instytucji (szczególnie z obszaru artystycznego).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) -
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: