Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0220
ECTS credits:
2
Language:
Polish
History and theory of protection and conservation of monuments 1402-HIT-4Z-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: 15 godz.
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 15(0,5ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 45godz.):
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu 15h
-przygotowanie się do kolowkim 5 h
- przygotowanie do egzaminu 25 h
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 45(1,5ECTS)
Łącznie: 60h godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W 1: wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami działalności konserwatorskiej, a także potrafi wykorzystać tą wiedzę dla dalszego rozwoju (K_W02).
W 2: rozumie interdyscyplinarny charakter interpretacji artefaktów jako dzieł sztuki, zabytków i dziedzictwa (K_W07).
W 3: zna podstawy teorii ochrony i konserwacji zabytków oraz posiada wiedzę o najważniejszych etapach rozwoju postaw konserwatorskich w historii kultury europejskiej (K_W08).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U 1: potrafi określić główne i szczegółowe cele służące realizacji zadania konserwatorskiego z uwzględnieniem kontekstu kulturowego dzieła sztuki/zabytku (K_U03).
U 2: potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi i pojęciami właściwymi dla ochrony zabytków oraz wykorzystywać tę umiejętność w sytuacjach zawodowych wymagających analizy struktury, sensu i wartości zabytku (K_U04).
U 3: jest przygotowany do prezentowania spójnej argumentacji i podjęcia dyskusji w zakresie problematyki ochrony zabytków ze szczególnym uwzględnieniem konserwacji-restauracji dzieł sztuki (K_U21).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K 1: jest wrażliwy na problematykę właściwego podejścia do materialnego dziedzictwa kulturowego, potrafi dostrzec i ocenić niewłaściwe postępowanie w tym zakresie (K_K01).
K 2: ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa w skali regionu, kraju, Europy (K_K02).
K3: ma świadomość wpływu działań konserwatorskich na proces kształtowania środowiska kulturowego człowieka (K_K03, K_K07).
Teaching methods
(in Polish) Zajęcia prowadzone są jako wykład informacyjny, uporządkowany w układzie chronologicznym. W poszczególnych okresach historycznych materiał przekazywany jest w układzie problemowym. Wykładowi towarzyszy prezentacja multimedialna, w której ilustracje zestawione są z tekstami (cytaty, komentarze, podsumowania poszczególnych wątków) o znaczeniu kluczowym dla zrozumienia poruszanych problemów. Pod koniec każdego wykładu podawane są kolejne pytania składające się na zestaw pytań egzaminacyjnych.
W ramach ćwiczeń studenci prezentują referaty. Dyskusje po referatach podsumowują uwagi na temat wybranych przez studenta metod referowania tematu, a także układu, zawartości i formy prezentacji multimedialnych.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: