Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Conservation assessment and treatment report – paper and leather artefacts (workshop) 1402-DZPS-2L-SJ
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=3041 (term 2022/23L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=3041 (term 2023/24L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=3041 (term 2024/25L)
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): 15
- przekazanie treści merytorycznych oraz dyskusja - 4
(tryb bezpośredni)
- udział w ćwiczeniach praktycznych – 11 (tryb bezpośredni)
- ćwiczenie umiejętności, ewaluacja procesu nauczania (zadania i ćwiczenia)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): 45
- przyswojenie treści merytorycznych – 4 godz.
- przygotowanie do ćwiczeń – 7
- czytanie literatury - 10
- przygotowanie pracy zaliczeniowej - 24
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS) w tym godziny zajęć realizowane:
Godziny zajęć (kontaktowe) realizowane tradycyjnie: 15 godz./ punkty ects: 0,5
Godziny realizowane indywidualnie: 45 godz./ punkty ects: 1,5
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: ma gruntowną wiedzę dot. dokumentacji konserwatorskiej, wybranych zagadnień prawnej ochrony zabytków, wybranej terminologii konserwatorskiej w zakresie ogólnym i szczegółowym, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień związanych z reprezentowaną dyscypliną (K_W01)
W2: wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także potrafi wykorzystywać tę wiedzę dla dalszego rozwoju (K_W03)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń i sformułować program prac badawczych oraz konserwatorskich i restauratorskich K_U1,
U2: potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną dzieła sztuki i zabytku z uwzględnieniem oryginału i warstw wtórnych K_U2,
U3: posiada umiejętność wykorzystania wiedzy konserwatorskiej, technologicznej oraz wiedzy z zakresu nauk humanistycznych i przyrodniczych dla przygotowania projektu konserwatorskiego K_U4,
U4: potrafi określić zasady profilaktyki i minimalizacji niszczącego oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię dzieł sztuki i zabytków K_U6,
U5: posiada umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji konserwatorskiej z obszaru obiektów zabytkowych na podłożu papierowym, skórzanym lub obiektów multitechnologicznych K_U9,
U6: potrafi przedstawić wyniki swojej pracy w postaci prezentacji multimedialnej K_U22
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej z której wynika obowiązek prowadzenia dokumentacji prac konserwatorskich-restauratorskich na każdym etapie prac (forma dzienniczka konserwatorskiego) i dokumentacji tzw. powykonawczej. Oprócz celu praktycznego student ma świadomość celu nadrzędnego prowadzenia dokumentacji, jakim jest dobro zabytku. Student ponadto ma świadomość poszanowania w ten sposób zasad etyki zawodowej. K_K02
K2: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich K_K05
Teaching methods
(in Polish) Ćwiczeniom towarzyszą wykłady omawiające zasady prowadzenia dokumentacji konserwatorskiej, budowę schematu dokumentacji; opracowywanie przez studentów w ramach prac domowych literatury przedmiotu i przedstawianie jej na zajęciach w formie prezentacji prowadzące do dyskusji pod kierunkiem prowadzącego. Wykonanie na zajęciach i w ramach prac domowych dokumentacji konserwatorskiej-restauratorskiej wybranego obiektu zabytkowego do p. 5.0 w/w dokumentacji, w formie opisowej i fotograficznej.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- practical
- project work
- practical
- project work
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) student musi mieć zaliczony 3 semestr studiów kierunku konserwacja-restauracja dział sztuki, specjalność konserwacja i restauracja papieru i skóry
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: