Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Conservation assessment and treatment report (workshop) 1402-DOK-2L-SJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 15 godz. (godziny kontaktowe):
- udział w ćwiczeniach: 12 godz.,
- konsultacje indywidualne: 3 godz.
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 15 godz. [0,5 ECTS].
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do ćwiczeń: 1 godz.,
- czytanie literatury: 4 godz.,
- wykonanie dokumentacji konserwatorskiej: 10 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 15 godzin [0,5 ECTS].
Łącznie: 30 godzin [1 ECTS].
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, w tym konieczności opracowywania dokumentacji prac konserwatorskich, a także potrafi wykorzystywać tę wiedzę dla dalszego rozwoju [K_W02]
W2: zna mechanizmy oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię obrazów sztalugowych [K_W04]
W3: posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej obrazów sztalugowych [K_W05]
W4: zna historię powstania idei dokumentowania zabytków i prac przy zabytkach oraz zna podstawy teorii ochrony i konserwacji-restauracji dzieł sztuki i zabytków [K_W08]
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania wybranego przez siebie obrazu sztalugowego, określić przyczyny jego zniszczeń i sformułować ramowy program prac konserwatorskich i restauratorskich [K_U01]
U2: potrafi rozpoznać i opisać budowę techniczną wybranego obrazu sztalugowego z uwzględnianiem oryginału i warstw wtórnych [K_U02]
U3: posiada umiejętność opracowania dokumentacji konserwatorskiej [K_U09]
U4: wstępnie rozpoznaje rodzaje technik sztuk plastycznych oraz potrafi sporządzić opis formalny wybranego dzieła malarskiego (opis formy, funkcji i treści) [K_U10]
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) KS1: nabiera świadomości znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nie odtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji [K_K01]
KS2: nabiera świadomości znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej, dostrzega rażące zaniedbania dotyczące etyki zawodowej, powszechne na rynku pracy [K_K02]
KS3: nabiera świadomości i zaczyna rozumieć konieczność uwzględniania kontekstu kulturowego dzieła sztuki lub zabytku w decyzjach konserwatorskich, co jest wyrażone w zaproponowanym przez studenta ramowym programie prac konserwatorskich dla wybranego obiektu [K_K04]
Teaching methods
(in Polish) Wykłady konwencjonalne z prezentacją multimedialną.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- discussion
- participatory lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- case study
- observation
- biographical
- observation
- biographical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość zasad opisu formalnego i analizowania dzieł sztuki na poziomie matury rozszerzonej z historii sztuki oraz obsługa pakietu MS Office.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: