Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
(for:
Institute for the Study and Conservation of Cultural Monuments)
History of Modern Art 1402-22-HSNC-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w wykładach – 30 godz.(1 ECTS)
omawianie lektur zgodnie z zainteresowaniami studentów - 12 h 0,5 ECTS
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- zapoznanie się ze specjalistyczną literaturą - 30 h (1 ECTS)
- utrwalenie w pamięci materiału wizualnego prezentowanego podczas wykładu w celu przygotowania się do zaliczenia przedmiotu – 12 h. (0,5 ECTS)
Łączna liczba godzi/punktów: ECTS - 3
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/tka
W 1 Ma wiedzę na temat artystycznych zjawisk na przełomie XVIII i XIX w. (K_W01)
W 2 Charakteryzuje symboliczną kulminację ok. 1800 (K_W01)
W 3 Charakteryzuje wyróżniki neoklasycystycznego stylu w malarstwie i rzeźbie (K_W01)
W 4 Charakteryzuje angielski, niemiecki i francuski romantyzm (K_W01)
W 5 Charakteryzuje malarstwo pejzażowe Barbizończyków (K_W01)
W 6 Charakteryzuje moralizatorsko-dydaktyczne cele Nazareńczyków i Prerafaelitów (K_W01)
W 7 Ma wiedzę na temat realistycznego przełomu w malarstwie Courbeta (K_W01)
W 8 Charakteryzuje para-naukowe aspiracje i technologiczne innowacje francuskich impresjonistów (K_W01)
W 9 Charakteryzuje oddziaływanie japońskiego drzeworytu na obrazowanie impresjonistów (K_W01)
W 10 Ma wiedzę na temat dróg wyjścia z mimetycznego impasu we francuskim postimpresjonizmie (K_W01)
W 11 Ma wiedzę na temat antenatów europejskiego symbolizmu (K_W01)
W 12 Ma wiedzę na temat różnorodności symbolistycznego nurtu (K_W01)
W 13 Charakteryzuje pozycję Rodina w dziejach dziewiętnastowiecznej rzeźby (K_W01)
W 14 Charakteryzuje nurt wczesnego ekspresjonizmu (K_W03)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U 1 Wyjaśnia procesy kształtowania się i rozwoju takich nurtów artystycznych jak neoklasycyzm, romantyzm, realizm, impresjonizm, postimpresjonizm, symbolizm (K_U05)
U 2 Analizuje twórczość i poszczególne dzieła takich artystów jak Goya, Blake, Füssli, Runge, Friedrich, Gainsborough, Constable, Turner, David, Ingres, Gericault, Delacroix, Daumier, Corot, Millet, Courbet, Daumier, Manet, Monet, Sisley, Pissarro, Renoir, Degas, Seurat, Signac, Cézanne, Van Gogh, Gauguin, Denis, Serusier, Vallotton, Moreau, De Chavannes, Toulouse-Lautrec, Beardsley, Böcklin, Klinger, Von Stuck, Munch, Strindberg, Ensor, Klimt, Schiele, Kokoschka, Whistler, Rodin, Maillol, Bourdelle, Barlach, Minne, Lehmbruck. (K_U05)
U 3 Analizuje dzieło sztuk plastycznych w wymiarze semantycznym i morfologicznym (K_05)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/tka
K 1 Posiada umiejętność odczytywania i interpretowania różnych tekstów kulturowych (K_K02)
K 2 Ma świadomość złożoności geokulturowej mapy europejskiego kontynentu (K_K02)
K 3 Ma świadomość procesów akulturacji i glokalizacji w Europie (K_K02)
K 4 Ma świadomość kulturowej odrębności narodowów, grup etnicznych i religijnych (K_K02, K_K03)
K 6 Posiada umiejętność określenia pozycji kobiet artystek w sztuce (K_K02)
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna eksponująca: pokaz
Metoda podająca: wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metoda poszukująca: klasyczna metoda problemowa
Metoda kształcenia online: rozwijająca refleksyjne myślenie, służąca prezentacji treści
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Ogólna wiedza o historii sztuki nowoczesnej (1790-1900).
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: