Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0229
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
(in Polish) Wprowadzenie do kultury nowożytnej i nowoczesnej 1402-21-WNN-S1
This course has not yet been described...
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30 godz.):
- obecność na zajęciach 30 godz. – 1 pkt. ECTS
Czas poświęcony na indywidualną pracę studenta (30 godz.):
- referat, lektury obowiązkowe, lektury dodatkowe, zdobywanie informacji we własnym zakresie: 15 godz. – 0,5 pkt. ECTS
- przygotowanie do kolokwium: 15 godz. – 0,5 pkt. ECTS
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 Dostrzega relacje i zależności pomiędzy procesami artystycznymi a zjawiskami kulturowymi w epoce nowożytnej i nowoczesnej (K_W02 )
W2 Zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji i rozumie ich przydatność w badaniach nad powiązaniami kultury i sztuki. Posiada też wiedzę pozwalającą na ich krytyczne odczytanie, analizę i interpretację (K_W03)
W3 Rozumie powiązania interdyscyplinarne historii sztuki i nauk jej pokrewnych z innymi naukami i obszarami nauk, zwłaszcza kulturoznawstwem. Dostrzega i rozumie obecność elementów innych dyscyplin naukowych w pracy historyka sztuki (K_W07 )
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 Wykorzystuje wiedzę z zakresu historii kultury nowożytnej i nowoczesnej do gromadzenia i analizowania informacji o sztuce, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego (K_U01)
U2 Potrafi, przy pomocy źródeł z zakresu historii kultury nowożytnej i nowoczesnej, przeanalizować, sklasyfikować i zinterpretować dzieła sztuki pod względem technologicznym, morfologicznym, tematycznym, chronologicznym, geograficznym, typologicznym. Potrafi w praktyce zastosować wiedzę z zakresu historii kultury do badań nad zjawiskami artystycznymi (K_U05)
U3 Potrafi w stopniu zadowalającym gromadzić, porządkować i opracowywać dokumentację wizualną w celu wykorzystania jej jako materiału wyjściowego i porównawczego w badaniach nad relacjami kultury i sztuki w nowożytności i nowoczesności (K_U07)
U4 Formułuje tezy i argumentuje z wykorzystaniem poglądów różnych autorów opracowań w zakresie znanej mu literatury fachowej dotyczącej historii kultury nowożytnej i nowoczesnej (K_U08)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 Rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy historyka sztuki oraz dostrzega potrzebę zdobywania wiedzy przez całe życie, w tym poszerzania i pogłębiania wiedzy o kulturze europejskiej (K_K01)
K2 Uznaje i szanuje różnice rzetelnie ukazanych punktów widzenia, warunkowane światem wartości i postawami ludzi w różnych okresach i kontekstach historyczno-kulturowych, jednocześnie umiejąc przekonywująco argumentować swe opinie (K_K02)
K3 W ocenie funkcjonowania sztuki w kontekście historycznym uznaje i szanuje różnice rzetelnie ukazanych punktów widzenia, warunkowane światem wartości i postawami ludzi w różnych okresach i kontekstach historyczno-kulturowych, wykazując jednocześnie niezależność i samodzielność własnej myśli. Ma świadomość wartości spuścizny kulturowej w zakresie wielości funkcji pełnionych w dziejach przez dzieła sztuki (K_K03)
K4 Dostrzega rolę i znaczenie dziedzictwa kulturowego i cywilizacyjnego w kształtowaniu świadomości kulturowej i artystycznej, pogłębianiu więzi społecznych i kulturowych na poziomie ponadlokalnym (K_K04)
K5 Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie europejskiego dziedzictwa kulturowego i wykazuje odwagę cywilną w sprzeciwianiu się instrumentalizacji tej wiedzy przez grupy narodowe, społeczne, religijne i polityczne (K_K05)
Teaching methods
(in Polish) W okresie pandemii: zajęcia on-line na platformie Microsoft Teams.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- description
- description
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- case study
- classic problem-solving
- practical
- observation
- panel
- case study
- classic problem-solving
- practical
- observation
- panel
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu historii i historii sztuki.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: