Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0220
ECTS credits:
2.5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
(for:
Institute for the Study and Conservation of Cultural Monuments)
Proseminar. art History Writing Workshop 1402-21-P1-S1
This course has not yet been described...
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W02 - Student/-ka rozpoznaje relacje i zależności pomiędzy wydarzeniami oraz zjawiskami historyczno-artystycznymi w różnych okresach przeszłości i w czasach obecnych.
K_W03 - Student/-ka zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji i rozumie ich przydatność w badaniach nad sztuką. Posiada też wiedzę pozwalającą na ich analizę i interpretację.
K_W05 - Student/-ka ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej historii sztuki.
K_W06 - Student/-ka definiuje miejsce historii sztuki wśród innych nauk, rozumie cele prowadzenia badań w ramach tej dyscypliny. Rozumie i objaśnia pozycję i znaczenie nauk historycznych a w szczególności historii sztuki w obszarze nauk humanistycznych i społecznych.
K_W07 - Student/-ka rozumie powiązania interdyscyplinarne historii sztuki i nauk jej pokrewnych z innymi naukami i obszarami nauk. Dostrzega i rozumie obecność elementów innych dyscyplin naukowych w pracy historyka sztuki.
K_W10 - Student/-ka zna podstawy warsztatu historyka sztuki w zakresie metod badawczych oraz sposobów upowszechniania wiedzy z tego zakresu.
K_W11 - Student/-ka opanował fachową terminologię z zakresu historii sztuki i technik artystycznych, jak też podstawową terminologię nauk humanistycznych.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 - Student/-ka samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu tradycyjnych oraz nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego.
K_U02 - Student/-ka potrafi, korzystając z przewodnictwa opiekuna naukowego, zastosować w praktyce podstawowe elementy warsztatu badań historyka sztuki dobierając teorie, metody i narzędzia właściwe dla wybranego problemu.
K_U03 - Student/-ka korzystając z wiedzy o zachowanych obiektach, a także bibliografii, publikacji, archiwaliów, fototek, internetowych baz danych itp. wyszukuje i analizuje informacje dotyczące dzieł sztuki, systematyzując je w przejrzystej i przemyślanej formie.
K_U04 - Student/-ka wyniki kwerendy opracowuje i prezentuje w postaci wystąpień, publikacji i wystaw z zastosowaniem różnorodnych metod i technik wizualizacji.
K_U05 - Student/-ka posiada podstawową umiejętność opisu, analizy i klasyfikacji dzieła sztuki pod względem tematycznym, typologicznym, chronologicznym, geograficznym, technologicznym oraz atrybucji z wykorzystaniem fachowego słownictwa i terminologii. Potrafi w praktyce zastosować różnorodne narzędzia analityczne wypracowane w historii badań nad obiektami kultury wizualnej.
K_U08 - Student/-ka formułuje tezy i argumentuje z wykorzystaniem poglądów różnych autorów opracowań w zakresie znanej mu literatury fachowej.
K_U09 - Student/-ka posiada umiejętność zadowalającego literacko pisania i komunikowania się podczas publicznych wystąpień w języku ojczystym z poprawnym zastosowaniem profesjonalnej terminologii właściwej dla historii sztuki i nauk pokrewnych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 - Student/-ka rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy historyka sztuki.
K_K02 - Student/-ka uznaje i szanuje różnice rzetelnie ukazanych punktów widzenia, warunkowane światem wartości i postawami ludzi w różnych okresach i kontekstach historyczno-kulturowych, wykazując jednocześnie niezależność i samodzielność własnej myśli.
K_K04 - Student/-ka dostrzega rolę i znaczenie historii sztuki i dziedzin jej pokrewnych oraz przedmiotów będących obiektem ich badań w kształtowaniu świadomości kulturowej i artystycznej, pogłębianiu więzi społecznych i kulturowych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym.
K_K05 - Student/-ka ma świadomość zakresu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę pracy nad własnym charakterem i rozwijania kontaktów społecznych.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- practical
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: