Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
(in Polish) Wprowadzenie do kultury antyku i średniowiecza 1402-11-WKś-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe:
- obecność na zajęciach 30 godz. – 1 pkt. ECTS
Praca własna studenta:
- lektury obowiązkowe, lektury dodatkowe, zdobywanie informacji we własnym zakresie: 30 godz. – 1 pkt. ECTS
- przygotowanie do egzaminu: 30 godz. – 1 pkt. ECTS
Łącznie 90 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) U1 Umie samodzielnie pozyskać i utrwalać wiedzę z zakresu kultury antyku i średniowiecza przy zastosowaniu tradycyjnych jak i nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego (U01).
U2 Potrafi sformułować własne tezy i argumentować je, wykorzystując do tego literaturę przedmiotu, w zakresie ważniejszych zjawisk kultury antyku i średniowiecza (U08)
U3 Potrafi, wykorzystując fachowe nazewnictwo zabrać głos w dyskusji na temat ważniejszych zjawisk kultury w antyku i średniowieczu (U09)
U4 Rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie wiedzy o kulturze odległych epok (U13)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 Umie samodzielnie pozyskać i utrwalać wiedzę z zakresu kultury antyku i średniowiecza przy zastosowaniu tradycyjnych jak i nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego (U01).
U2 Potrafi sformułować własne tezy i argumentować je, wykorzystując do tego literaturę przedmiotu, w zakresie ważniejszych zjawisk kultury antyku i średniowiecza (U08)
U3 Potrafi, wykorzystując fachowe nazewnictwo zabrać głos w dyskusji na temat ważniejszych zjawisk kultury w antyku i średniowieczu (U09)
U4 Rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie wiedzy o kulturze odległych epok (U13)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 Uznaje i szanuje różnice perspektywy widzenia i różne opinie na temat znaczenia kultury antycznej i średniowiecznej (i poszczególnych jej zjawisk) warunkowane światem wartości i odmiennością poglądów, docenia niezależność i samodzielność myślenia. (K02)
K2 Ceni i jest gotów chronić i promować tradycje oraz dziedzictwo historyczne, kulturowe i artystyczne odległych epok artystycznych zarówno w skali Europy jak i Polski (K03)
K3 Dostrzega rolę i znaczenie znajomości szeroko rozumianych zjawisk kultury antyku i średniowiecza oraz przedmiotów będących obiektem ich badań w kształtowaniu świadomości historycznej, kulturowej i artystycznej narodów Europy. (K04)
K4 Wykazuje odpowiedzialność i odwagę cywilną w przedstawianiu wiedzy o zjawiskach kultury, zwłaszcza kultury artystycznej antyku i średniowiecza, zgodnej z aktualnym stanem badań i w sprzeciwianiu się instrumentalizacji tychże zjawisk przez grupy narodowe, społeczne, religijne i polityczne .(K06)
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące:
- pokaz
Metody dydaktyczne podające:
- opis
- opowiadanie
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- obserwacji
- panelowa
- seminaryjna
W okresie pandemii:
Zajęcia on-line na platformie Microsoft Teams
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- description
- description
Exploratory teaching methods
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- classic problem-solving
- presentation of a paper
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: