Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
(for:
Institute for the Study and Conservation of Cultural Monuments)
Introduction to the History of Art 1402-11-WHSw-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Udział w zajęciach (30 h);
Praca indywidualna studenta/ki:
Zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi oraz specjalistyczną literaturą dotyczącą tematyki wykładu (30 h);
Przygotowanie do egzaminu (30 h);
Razem 90 h (3 pkt. ECTS).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W2 Student/ka zna dzieje i rozwój dyscypliny historii sztuki, potrafi opisać dzieło sztuki; rozumie podstawowe pojęcia i teorie z zakresu historii sztuki i architektury; student/ka zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki z różnych epok.
W3 Po zakończeniu wykładu student/ka ma uporządkowaną wiedzę z zakresu teorii i metodologii historii sztuki (od metody biograficznej wprowadzonej przez Vasariego po współczesne teorie odwołujące się do ikonografii i ikonologii, badań nad obrazem, studiów feministycznych, postkolonialnych i innych).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 W oparciu o treści i materiały udostępnione przez prowadzącą wykład student/ka potrafi opisać dzieje historii sztuki z uwzględnieniem najważniejszych twórców i badaczy; zna podstawowe terminy z zakresu historii sztuki i architektury; zna sposoby interpretacji dzieł z zastosowaniem odpowiedniej metodologii dla określenia ich znaczeń i wartości historycznych, religijnych, kulturowych i artystycznych;
U2 Omówione i udostępnione materiały pozwalają studentom poprowadzić logiczną, osadzoną w wielowymiarowym kontekście analizę dzieła. Student zna najważniejszych badaczy, ich teorie i możliwości zastosowania tych teorii w praktyce; rozpoznaje wybraną ikonografię, rozumie symbolikę dzieł, tematy i watki religijne, mitologiczne;
U3 Na podstawie przeprowadzonych wykładów online i udostępnionych materiałów student /ka potrafi samodzielnie wykorzystywać i poszerzać wiedzę z zakresu teorii historii sztuki; wyszukuje bibliografię; analizuje źródła i opracowania właściwe dla wybranego tematu; czyta literaturę przedmiotu; prezentuje wyniki swojej pracy; posiada umiejętność logicznego budowania wypowiedzi i merytorycznego argumentowania postawionej wybranej metody badawczej;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/ka ma świadomość zmian zachodzących w sposobie postrzegania dzieł sztuki na przestrzeni wieków wynikających z różnic historyczno-kulturowych (K_K02);
K2: Student/ka rozumie istotę znaczenia dziedzictwa kulturowego dla rozwoju cywilizacji na poziomie lokalnym i europejskim (K_K03; K_K04);
K3: Student/ka dostrzega potrzebę ciągłego pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności poprzez samodzielną pracę oraz kontakty ze społeczeństwem (K_K05).
Teaching methods
(in Polish) K1 Poprzez zdobytą wiedzę dotyczącą różnych teorii badawczych historii sztuki student/ka rozumie wartość dzieła sztuki; ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebą ciągłego rozwoju naukowego;
K2 Przekazana wiedza pozwala studentom interpretować zjawiska z historii sztuki we współczesnym ujęciu i kontekście; student/ka rozumie znaczenie dyscypliny historii sztuki jako nauki ułatwiającej analizę zjawisk społecznych, religijnych, politycznych;
K3 Dzięki przyswojonym materiałom student/ka rozumie uniwersalny język symboli i motywów, które od czasów starożytnych współtworzą ikono sferę zarówno w kontekście sztuki „wysokiej” jak i szeroko rozumianej kulturypopularnej.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: