Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Field workshops in conservation of stone sculpture and architectonic detail 1402-ĆT-RK-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Ćwiczenia terenowe realizowane po zakończeniu zajęć dydaktycznych, pod koniec IV i VI semestru studiów w wymiarze 168 godzin;
Godziny kontaktowe - realizowane z udziałem nauczycieli: 168;
Godziny niekontaktowe - czas poświęcony na zapoznanie z literaturą dotyczącą obiektu, problemów konserwatorskich, przygotowanie dokumentacji: 15 godzin.
Co roku 3 pkt ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: ma wiedzę dotyczącą obszaru konserwacji-restauracji zabytków rzeźby i architektury przydatną do formułowania i rozwiązywania zagadnień konserwatorskich (K_W01);
W2: wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę dla dalszego rozwoju w trakcie ćwiczeń terenowych w zakresie konserwacji – restauracji rzeźby i architektury zabytkowej (K_W02);
W3: ma wiedzę praktyczną z metodyki konserwacji-restauracji rzeźby i architektury zabytkowej (K_W03);
W4: zna mechanizmy oddziaływania czynników zewnętrznych na materię zabytków rzeźby i architektury (K_W04);
W5: zna podstawy historii i teorii ochrony i konserwacji-restauracji dzieł sztuki i zabytków rzeźby i architektury (K_W08);
W6: zna podstawy fotografii i technik dokumentacyjnych rzeźby i architektury zabytkowej, badań i procesów konserwatorsko-restauratorskich (K_W12);
W7: posiada wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy (K_W13).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytkowej rzeźby i architektury w trakcie odbywania ćwiczeń terenowych, określić przyczyny zniszczeń (K_U01);
U2: potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną rzeźby/architektury w ramach ćwiczeń terenowych (K_U02);
U3: posiada umiejętność wykonywania zabiegów konserwatorskich w zakresie konserwacji-restauracji rzeźby/architektury w trakcie odbywania ćwiczeń terenowych (K_U05);
U4: posiada praktyczną umiejętność wykonania dokumentacji konserwatorskiej do poddanego zabiegom zabytkowej rzeźby/architektury w trakcie realizacji ćwiczeń terenowych (K_U07);
U5: jest przygotowany do współdziałania z innymi osobami w ramach prac zespołowych prowadzonych na zabytkowej rzeźbie/architekturze w trakcie ćwiczeń terenowych (K_U017);
U6: w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentowaniem zagadnień konserwatorskich przeprowadzonych w trakcie ćwiczeń terenowych (K_U020);
U7: potrafi przygotować efekty swojej pracy prowadzonej w trakcie ćwiczeń terenowych w postaci prezentacji multimedialnej (K_U022).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma świadomość znaczenia wartości konserwowanego obiektu: rzeźby/architektury, jego nieodtwarzalności i obowiązku respektowania ich w procesie konserwacji w trakcie odbywania ćwiczeń terenowych (K_K01);
K2: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej podczas prac konserwatorskich- restauratorskich zabytkowej rzeżby/architektury podejmowanych w ramach ćwiczeń terenowych (K_K02);
K3: ma świadomość i rozumie aspekty i skutki działań konserwatorskich prowadzonych przy zabytkowej rzeźbie/architekturze w trakcie ćwiczeń terenowych, ich wpływ na zabytek oraz świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje (K_K03);
K4: ma świadomość uwzględnienia kontekstu kulturowego konserwowanego obiektu w procesie konserwacji w ramach ćwiczeń terenowych (K_K04);
K5: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności w zakresie konserwacji- restauracji zabytkowej rzeźby/architektury, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania zagadnień konserwatorskich w trakcie ćwiczeń terenowych (K_K05);
K6: potrafi pracować samodzielnie i w zespole, jest świadomy wspólnej odpowiedzialności za podejmowane decyzje w trakcie ćwiczeń terenowych (K_K06);
K7: rozumie potrzebę popularyzacji wiedzy, idei i zasad ochrony dziedzictwa kulturowego w kontekście prac podejmowanych przy zabytkowej rzeźbie/architekturze w trakcie odbywania ćwiczeń terenowych (K_K07).
Teaching methods
(in Polish) Teoretyczne wprowadzenie w problematykę konserwatorską i historyczno-artystyczną zabytku będącego przedmiotem prac; praktyczne ćwiczenia na obiektach zabytkowych połączone z badaniami technologicznymi i konserwatorskimi.
Expository teaching methods
- description
Exploratory teaching methods
- field measurement
- case study
- observation
U1: potrafi przeprowadzić merytoryczną argumentację, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułuje wnioski i tworzy syntetyczne podsumowania w zakresie współczesnych koncepcji ochrony dóbr kultury i dziedzictwa (K_U09) U2: jest przygotowany do popularyzacji postępowania w zakresie ochrony dóbr kultury (K_U12) - situational
- practical
- experimental
- project work
- case study
- observation
U1: potrafi przeprowadzić merytoryczną argumentację, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułuje wnioski i tworzy syntetyczne podsumowania w zakresie współczesnych koncepcji ochrony dóbr kultury i dziedzictwa (K_U09) U2: jest przygotowany do popularyzacji postępowania w zakresie ochrony dóbr kultury (K_U12) - situational
- practical
- experimental
- project work
Prerequisites
(in Polish) Wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć zrealizowanych w ramach przedmiotów: Profilaktyczna Konserwacja Zabytków, Konserwacja Zabytków Kamiennych Metodyka konserwacji zabytków-kamień, Pracownia Konserwacji Zabytków I, Propedeutyka dokumentacji konserwatorskiej.
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2025/26L: | Term 2022/23L: | Term 2023/24L: |
Notes
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: