Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Field workshop in conservation of paper and leather artefacts 1402-ĆT-PiS-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 168 godzin pracy w miejscu odbywania ćwiczeń terenowych oraz 12 godzin pracy własnej studenta (studiowanie literatury dotyczącej zadań wykonywanych podczas ćwiczeń terenowych oraz opracowywanie dokumentacji konserwatorskiej).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: ma wiedzę w zakresie ogólnym dotyczącą obszaru konserwacji-restauracji zabytków z papieru przydatną do formułowania i rozwiązywania zagadnień konserwatorskich (K_W01);
W2: wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę dla dalszego rozwoju w trakcie ćwiczeń terenowych w zakresie konserwacji – restauracji obiektów zabytkowych na podłożu papierowym (K_W02);
W3: ma szczegółową wiedzę praktyczną z metodyki konserwacji-restauracji zabytków z papieru (K_W03);
W4: zna ogólnie mechanizmy oddziaływania czynników zewnętrznych na materię zabytków z papieru (K_W04);
W5: zna podstawy historii i teorii ochrony i konserwacji-restauracji dzieł sztuki i zabytków na podłożu papierowym (K_W08);
W6: zna podstawy fotografii i technik dokumentacyjnych obiektów zabytkowych na podłożu papierowym, badań i procesów konserwatorsko-restauratorskich (K_W12);
W7: posiada elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy (K_W13).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku z papieru w trakcie odbywania ćwiczeń terenowych, określić przyczyny zniszczeń (K_U01);
U2: potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną grafiki/rysunku na papierze w ramach ćwiczeń terenowych (K_U02);
U3: posiada umiejętność wykonywania zabiegów konserwatorskich w zakresie konserwacji-restauracji grafiki w trakcie odbywania ćwiczeń terenowych (K_U05);
U4: posiada praktyczną umiejętność wykonania dokumentacji konserwatorskiej do poddanego zabiegom artefaktu z papieru w trakcie realizacji ćwiczeń terenowych (K_U07);
U5: jest przygotowany do współdziałania z innymi osobami w ramach prac zespołowych prowadzonych na zabytkach z papieru w trakcie ćwiczeń terenowych (K_U017);
U6: w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentowaniem zagadnień konserwatorskich przeprowadzonych w trakcie ćwiczeń terenowych (K_U020);
U7: potrafi przygotować efekty swojej pracy prowadzonej w trakcie ćwiczeń terenowych w postaci prezentacji multimedialnej (K_U022).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma świadomość znaczenia wartości konserwowanego obiektu na podłożu papierowym, jego nieodtwarzalności i obowiązku respektowania ich w procesie konserwacji w trakcie odbywania ćwiczeń terenowych (K_K01);
K2: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej podczas prac konserwatorskich- restauratorskich zabytków z papieru podejmowanych w ramach ćwiczeń terenowych (K_K02);
K3: ma świadomość i rozumie aspekty i skutki działań konserwatorskich prowadzonych na obiektach z papieru w trakcie ćwiczeń terenowych, ich wpływ na zabytek oraz świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje (K_K03);
K4: ma świadomość uwzględnienia kontekstu kulturowego zabytkowego księgozbioru w procesie konserwacji w ramach ćwiczeń terenowych (K_K04);
K5: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności w zakresie konserwacji- restauracji zabytków z papieru, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania zagadnień konserwatorskich w trakcie ćwiczeń terenowych (K_K05);
K6: potrafi pracować samodzielnie i w zespole, jest świadomy wspólnej odpowiedzialności za podejmowane decyzje w trakcie ćwiczeń terenowych (K_K06);
K7: rozumie potrzebę popularyzacji wiedzy, idei i zasad ochrony dziedzictwa kulturowego w kontekście prac podejmowanych przy zabytkach z papieru w trakcie odbywania ćwiczeń terenowych (K_K07).
Teaching methods
(in Polish) Praca indywidualna lub zespołowa pod kierunkiem opiekuna. Student wykonuje praktyczne zabiegi konserwatorskie związane z projektem konserwatorskim.
Dodatkowo po III roku studiów studenci przygotowują wykład z prezentacją multimedialną dla właściciela zabytkowego księgozbioru.
Exploratory teaching methods
- experimental
- practical
- project work
- laboratory
- practical
- project work
- laboratory
Prerequisites
(in Polish) Zaliczone IV semestry studiów w przypadku ćwiczeń po II roku oraz VI semestrów w przypadku ćwiczeń terenowych po III roku
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: