Conducted in
terms:
2021/22Z, 2022/23Z, 2023/24Z
ISCED code: 0213
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Art
Digital technologies 1401-TCY-1Z-SJ
This course has not yet been described...
Term 2021/22Z:
None |
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe:
45 godz. – zajęcia w specjalistycznej pracowni komputerowej 1,5 pkt
Praca własna studenta:
15 godz. - czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć , czas na poszerzanie wiedzy z zakresu obróbki cyfrowej obrazu, animacji, oraz czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 0,5 pkt
Razem - 60 godz. i 2 pkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
Wiedza
K_W15
Wie jak wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu technik cyfrowych do niezależnej kreacji artystycznej.
K_W17
Ma podstawową wiedzę na temat aktualnych technologii, aplikacji (Adobe Photoshop, Adobe Ilustrator, After Effects) stosowanych w obróbce obrazu (grafika rastrowa, wektorowa). Co pozwala mu na tworzenie grafiki 2D z wykorzystaniem wiedzy na temat obiektu i przestrzeni.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
K_U01
Kształtuje osobowość artystyczną poprzez nabywanie umiejętności warsztatowych w dziedzinie grafiki komputerowej, umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych.
K_U05
Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie projektowania i realizacji grafiki cyfrowej, wykorzystując właściwą technikę i technologię, pracując w przeznaczonych do tego programach Photoshop i After Effects.
K_U14
Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji cyfrowego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K_K03
Potrafi korzystać z wiedzy z zakresu technologii cyfrowych do tworzenia:
dokumentacji prac z dziedziny rzeźby,
kreatywnym wykorzystaniu wiedzy z zakresu podstaw grafiki komputerowej i połączeniu ich z umiejętnościami z dziedzin tradycyjnych jak rysunek, czy rzeźba
K_K05
Rozwija umiejętność krytycznej oceny w dziedzinie technologii cyfrowych
Teaching methods
(in Polish) Stosowane metody realizacji zajęć:
Zajęcia w grupach maksymalnie 12-osobowych, umożliwiających studentowi indywidualną pracę w trakcie ćwiczeń, w czasie których student ma dostęp do stanowiska komputerowego. Praca w wąskim gronie umożliwia również indywidualne omówienie autorskich projektów i korektę wykonywanych ćwiczeń.
Każde nowe zadanie poprzedzone jest jego omówieniem wzbogaconym o pokazy filmowe, w tym prac studenckich oraz dyskusją ze studentami.
Realizacja zadania poprzedzona jest przedstawieniem przez studentów koncepcji i projektów wstępnych, oraz indywidualnymi ich omówieniami i dyskusją z autorami oraz ćwiczeniami mającymi na celu zaznajomienie się z zasadą działania programów komputerowych.
Zadania realizowane są podczas zajęć w Pracowni Multimediów.
Realizacja zadań odbywa się indywidualnie.
Wybrane zadania realizowane są metodą projektów; studenci realizują je samodzielnie według wcześniej ustalonych założeń.
Stosowane metody:
Eksponujące: pokaz
Podające: opis, pogadanka
Poszukujące: ćwiczeniowa
Prerequisites
(in Polish) Student powinien posiadać następującą wiedzę i umiejętności:
znajomość zasad kompozycji i zdolności manualne,
wrażliwość plastyczną, predyspozycje do pracy w aplikacjach do grafiki komputerowej
Course coordinators
Bibliography
Term 2021/22Z:
None |
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Notes
Term 2021/22Z:
None |
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: