Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
Specialist Theoretical Seminar 1401-Sem-AW-2Z-S2
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w seminarium - 60
- korekty indywidualne - 40
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 100 (4 ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do seminarium (zestawienie i pozyskanie bibliografii, materiałów ikonograficznych, archiwalnych; czytanie literatury; ewentualne sporządzenie dokumentacji fot. lub pomiarowej do omawianego obiektu; wyprowadzenie kwestionariusza badawczego itd.) - 15 godz.
- przygotowanie i edycja pracy pisemnej - 35 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną
- 50 godz. (2 ECTS)
Łącznie: 150 godz. (6 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Studentka/Student charakteryzuje zagadnienia z zakresu historii i technik rzemiosła artystycznego oraz historycznych technik budowlanych i materiałów w architekturze. (K_W01)
W2: Studentka/Student objaśnia sposób wartościowania obiektów historycznych, form, materiałów i typologii. (K_W02)
W3: Studentka/Student wychwytuje zależności pomiędzy dyspozycją wnętrz a ich funkcją w architekturze dawnej i współczesnej. (K_W03)
W4: Studentka/Student przedstawia zasady wynikające z teorii konserwatorskiej, stosowane w projektach adaptacji wnętrz. (K_W04)
W5: Studentka/Student stosuje we własnej pracy różnorodne motywy i detale architektoniczne oraz definiuje ich znaczenie i odrębność od innych obiektów tego rodzaju. (K_W08)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Studentka/Student pod kierunkiem prowadzącego samodzielnie tworzy pracę pisemną o charakterze naukowym w oparciu o warsztat badawczy nauk humanistycznych z wykorzystaniem metod, zależnych od charakteru tematu i bogatym materiałem ilustracyjnym służącym uzupełnieniu własnych wywodów. Praca dotyczy wybranego obiektu architektonicznego lub problemu z zakresu architektury. (K_U03)
U2: Studentka/Student rekonstruuje zależności przestrzenne wewnątrz obiektu architektonicznego oraz umieszcza go w danym krajobrazie, przestrzeni urbanistycznej. (K_U04)
U3: Studentka/Student adaptuje do własnej działalności projektowej rozwiązania poznane z historii architektury. (K_U05)
U4: Studentka/Student dobiera do planowania własnych projektów odpowiednie rozwiązania i motywy stosowane w architekturze dawnej i współczesnej. (K_U08)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Studentka/Student diagnozuje poziom swojej wiedzy i umiejętności warsztatowych – swych kompetencji i niedostatków, precyzuje własne potrzeby mając na uwadze ciągły rozwój zawodowy / artystyczny. (K_K01)
K2: Studentka/Student dyskutuje na tematy naukowe związane z omawianą problematyką architektoniczną w sposób naukowy i krytyczny wobec własnych oraz innych wypowiedzi. (K_K03)
K3: Studentka/Student interpretuje omawiane problemy i rozwiązania architektoniczne, integruje je we własnych realizacjach, wskazuje doniosłe znaczenie dziedzictwa kultury materialnej. (K_K04)
K4: Studentka/Student samodzielnie gromadzi zdobytą wiedzę, formułuje pytania do omawianych form architektonicznych i dokonuje ich analizy także wówczas, gdy nie ma dostępu do wszystkich informacji, pomocy naukowych. (K_K07)
Teaching methods
(in Polish) Metoda seminaryjna.
Studenci spotykają się z promotorem na zajęciach, na których podejmują dyskusję dotyczącą studiowanych zagadnień oraz konsultują z promotorem przyjęte metody i postępy pracy.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
Exploratory teaching methods
- project work
- observation
- seminar
- observation
- seminar
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) -
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: