Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
Specialist Theoretical Seminar 1401-Sem-AW-1L-S2
This course has not yet been described...
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem wykładowcy (w godz.):
- udział w zajęciach – 30 godz. (1 ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (w godz.):
- zapoznanie się z literaturą – 15 godz. (0,5 ECTS)
- konsultacje z wykładowcą oraz przygotowanie referatu - 10 godz. (0,5 ETCS)
- przygotowanie pracy zaliczeniowej – 30 godz. (1 ECTS)
Łącznie: 85 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Studentka/Student charakteryzuje zagadnienia z zakresu historii i technik rzemiosła artystycznego oraz historycznych technik budowlanych i materiałów w architekturze (K_W01).
W2: Studentka/Student objaśnia sposób wartościowania obiektów historycznych, form, materiałów i typologii (K_W02).
W3: Studentka/Student wychwytuje zależności pomiędzy dyspozycją wnętrz a ich funkcją w architekturze dawnej i współczesnej (K_W03).
W4: Studentka/Student przedstawia zasady wynikające z teorii konserwatorskiej, stosowane w projektach adaptacji wnętrz (K_W04).
W5: Studentka/Student stosuje we własnej pracy różnorodne motywy i detale architektoniczne oraz definiuje ich znaczenie i odrębność od innych obiektów tego rodzaju (K_W08).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Studentka/Student pod kierunkiem prowadzącego samodzielnie tworzy pracę pisemną o charakterze naukowym w oparciu o warsztat badawczy nauk humanistycznych z wykorzystaniem metod, zależnych od charakteru tematu i bogatym materiałem ilustracyjnym służącym uzupełnieniu własnych wywodów. Praca dotyczy wybranego obiektu architektonicznego lub problemu z zakresu architektury (K_U03).
U2: Studentka/Student rekonstruuje zależności przestrzenne wewnątrz obiektu architektonicznego oraz umieszcza go w danym krajobrazie, przestrzeni urbanistycznej (K_U04).
U3: Studentka/Student adaptuje do własnej działalności projektowej rozwiązania poznane z historii architektury (K_U05).
U4: Studentka/Student dobiera do planowania własnych projektów odpowiednie rozwiązania i motywy stosowane w architekturze dawnej i współczesnej (K_U08).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Studentka/Student diagnozuje poziom swojej wiedzy i umiejętności warsztatowych – swych kompetencji i niedostatków, precyzuje własne potrzeby mając na uwadze ciągły rozwój zawodowy / artystyczny (K_K01).
K2: Studentka/Student dyskutuje na tematy naukowe związane z omawianą problematyką architektoniczną w sposób naukowy i krytyczny wobec własnych oraz innych wypowiedzi (K_K03).
K3: Studentka/Student interpretuje omawiane problemy i rozwiązania architektoniczne, integruje je we własnych realizacjach, wskazuje doniosłe znaczenie dziedzictwa kultury materialnej (K_K04).
K4: Studentka/Student samodzielnie gromadzi zdobytą wiedzę, formułuje pytania do omawianych form architektonicznych i dokonuje ich analizy także wówczas, gdy nie ma dostępu do wszystkich informacji, pomocy naukowych (K_K07).
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące:
- pokaz
Metody dydaktyczne podające:
- opis
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- referatu
- seminaryjna
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- description
Exploratory teaching methods
- case study
- seminar
- presentation of a paper
- observation
- seminar
- presentation of a paper
- observation
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: