Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Art
Realization of audio and video 1401-RAV-3L-sm-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe:
45 godz. – godziny kontaktowe (zajęcia w pracowni komputerowej lub w studio telewizyjnym) 1,5 pkt
Praca własna studenta:
15 godz. - czas na pogłębianie wiedzy na temat multimediów, oglądanie filmów, udział w wystawach, festiwalach, pokazach itp. Czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zaliczenia 0,5 pkt
Razem – 60 godz. i 2 pkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
K_W01: Dysponuje podstawową wiedzą na temat zastosowania multimediów w twórczości artystycznej i sztukach wizualnych. H2A_W01 S2A_W01
K_W02: Posiada podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej oraz technicznych możliwości w sztuce wykorzystującej multimedia. A2A_W08
K_W02: Posiada podstawową wiedzę na temat aktualnych technicznych i technologicznych uwarunkowań twórczości artystycznej i projektowej w zakresie sztuk wizualnych i audiowizualnych. A2A_W08
K_W04: Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach sztuk wizualnych z innymi dyscyplinami, z psychologią i kategoriami estetycznymi, samodzielnie rozwija wiedzę związaną ze sztuką multimediów oraz zna publikacje związane z tym zagadnieniem.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
K_U02: Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2A_U12
K_U06: Posiada podstawowy zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych w technologiach cyfrowych (potrafi poprawnie nagrać materiał wideo, potrafi zgrać materiał i poprawnie dobrać kompresje, potrafi zmontować film i opracować technicznie obraz, potrafi udźwiękowić film, potrafi nadawać efekty i stylizacje, potrafi łączyć techniki wideo, potrafi tworzyć własne realizacje wideo, potrafi tworzyć realizacje poprawne technicznie, na odpowiednie urządzenia projekcyjne). A2A_U16
K_U07: Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji ruchomego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności.
Poszerza swoje umiejętności warsztatowe, by w przyszłości realizować autorskie projekty.
Samodzielnie podejmuje działania służące jego dalszemu rozwojowi A2A_U17
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K_K01: Rozwija wrażliwość artystyczną, by w przyszłości przełożyć nabytą wiedzę i doświadczenie na pola o charakterze społecznym, rozwija umiejętność krytycznej oceny. A2A_K04 H2A_K03 S2A_K03
K_K04: Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich rozwijania A2A_K01 H2A_K01 S2A_K01 S2A_K05 S2A_K06
K_K08: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się. Potrafi zaprezentować stworzony film w grupie A2A_K05
Teaching methods
(in Polish) Praca w grupach nie większych niż 12 osób pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędnego w odniesieniu do charakteru przedmiotu.
Każde nowe zadanie poprzedzone jest pokazem materiału ilustracyjnego i dyskusją ze studentami na ten temat.
Każdy ze studentów ma dostęp do komputera, studenci poznają narzędzia dostępne w programach do edycji cyfrowego obrazu, dzięki którym będą mogli zrealizować ćwiczenie poprzez metodę warsztatową, wykonując zadania przygotowane przez prowadzącego.
Podczas zajęć, studenci wykorzystują poznane narzędzia w pracy nad własnymi projektami, które są odpowiedzią na zadane tematy.
Poziom trudności ćwiczeń stopniowo wzrasta, dzięki czemu studenci coraz swobodniej korzystają ze stosowanego programu do realizacji multimedialnych.
Prowadzący konsultuje i nadzoruje indywidualnie projekt każdego ze studentów sugerując i wyjaśniając najlepsze sposoby do osiągnięcia danego efektu.
Studenci realizują swoje zadania w pracowni komputerowej oraz w studiu telewizyjnym.
Realizacja zadań przewidzianych w programie odbywa się indywidualnie, z wyjątkiem ćwiczeń, które są nastawione na współpracę i podejmowanie odpowiednich ról.
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- display
- exhibition
- display
- exhibition
Expository teaching methods
- discussion
- informative (conventional) lecture
- description
- narration
- informative (conventional) lecture
- description
- narration
Exploratory teaching methods
- practical
- experimental
- observation
- experimental
- observation
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- cooperation-based methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu „Animacja komputerowa ”
Podstawowa znajomość obsługi programu do edycji dwuwymiarowej grafiki cyfrowej (Adobe Photoshop) oraz znajomość podstaw montażu obrazu wideo Adobe After Effects
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: