Conducted in
terms:
2022/23Z, 2022/23L, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0212
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Art
The Issues of adaptation of historic interiors 1401-PZW-AW-3L-SJ
This course has not yet been described...
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (godziny kontaktowe wykładu oraz ćwiczeń, przewidziane w programie): 30
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta, konieczny do zaliczenia przedmiotu (przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie, przeanalizowanie i przyswojenie treści podanej literatury, zebranie materiału ilustracyjnego, koniecznego do nauki przedmiotu, przygotowanie się do ćwiczeń i wykonanie prezentacji na zaliczenie: 30
Łącznie w roku akademickim 60 godzin (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
zna terminologię i metody postępowania w procesie adaptacji zabytkowej architektury do współczesnych funkcji, w tym konieczność dokonania wartościowania zabytku jako całości, jak i jego poszczególnych elementów
objaśnia różnorodność problematyki konserwatorskiej w odniesieniu do prac projektowych adaptacji zabytku architektury wraz z wyposażeniem wnętrz, w tym – uwarunkowania wpływające na określenie programu konserwatorskiego związanego z adaptacją historycznych budynków
ma podstawową wiedzę o procesie i możliwościach rozwiązywania problemów wynikających z określonego typu zabytkowego budynku, w kontekście określonych funkcji współczesnych (np. gastronomiczna, hotelarska, muzealnicza, biurowa, handlowa, mieszkaniowa, sakralna).
K_W01, K_W02, K_W03
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
identyfikuje i ocenia wartości zabytkowe wynikające ze struktury materialnej i niematerialnej danego typu architektonicznego zabytku i jego wyposażenia
rozumie specyfikę projektowania w historycznym budynku,
w tym konieczność każdorazowego indywidualnego podejścia do każdego zabytku
posługuje się ze zrozumieniem fachową terminologią, odnoszącą się do zakresu adaptacji zabytków
przygotowany do samodzielnego wyszukiwania poprawnych rozwiązań architektonicznych w oparciu o wiedzę teoretyczną
w procesie projektowania adaptacyjnego zabytku z zachowaniem i wyeksponowaniem jego wartości, zwłaszcza związanych
z historycznym układem funkcjonalno-przestrzennym, wystrojem i wyposażeniem.
K_U01, K_U02, K_U03
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
jest świadomy poziomu swojej wiedzy i kompetencji oraz konieczności współpracy w procesie projektowym zabytku ze specjalistami innych dziedzin (K_K01)
rozumie potrzebę pogłębiania swojej wiedzy o zabytku i jego wartościach każdorazowo przed wykonaniem zadania projektowego związanego z adaptacją (K_K01)
Teaching methods
(in Polish) Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat/prezentacja
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23L: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: