Conducted in
terms:
2022/23Z, 2022/23L, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0212
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
The Issues of adaptation of historic interiors 1401-PZW-1Z-AW-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w konwersatorium – 15 - 0,5 pkt ECTS
- konsultacje - 10 - 0,5 pkt ECTS
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- czytanie literatury - 10 - 0,5 pkt ECTS
- przygotowanie prezentacji - 15 - 0,5 pkt ECTS
Łącznie: 50 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 charakteryzuje terminologię i metody postępowania w procesie adaptacji zabytkowej architektury do współczesnych funkcji, w tym konieczność dokonania wartościowania zabytku jako całości, jak i jego poszczególnych elementów; (K_W02, K_W04)
W2 objaśnia różnorodność problematyki konserwatorskiej w odniesieniu do prac projektowych adaptacji zabytku architektury wraz z wyposażeniem wnętrz, w tym – uwarunkowania wpływające na określenie programu konserwatorskiego związanego z adaptacją historycznych budynków; (K_W02, K_W03, K_W04)
W3 charakteryzuje proces i możliwości rozwiązywania problemów wynikających z określonego typu zabytkowego budynku, w kontekście określonych funkcji współczesnych (np. gastronomiczna, hotelarska, muzealna, biurowa, handlowa, mieszkaniowa, sakralna). (K_W03, K_W07)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 identyfikuje i ocenia wartości zabytkowe wynikające ze struktury materialnej i niematerialnej danego typu architektonicznego zabytku i jego wyposażenia (K_U02)
U2 analizuje możliwości projektowania w historycznym budynku, w tym konieczność indywidualnego podejścia do każdego zabytku (K_U04)
U3 posługuje się ze zrozumieniem fachową terminologią, odnoszącą się do zakresu adaptacji zabytków (K_U02)
U4 analizuje rozwiązania architektoniczne w oparciu o wiedzę teoretyczną w procesie projektowania adaptacyjnego zabytku z zachowaniem i wyeksponowaniem jego wartości, zwłaszcza związanych z historycznym układem funkcjonalno-przestrzennym, wystrojem i wyposażeniem. (K_U02, K_U04, K_U08)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 dostrzega poziomu swojej wiedzy i kompetencji oraz konieczności współpracy w procesie projektowym zabytku ze specjalistami innych dziedzin. (K_K01)
K2 identyfikuje potrzebę pogłębiania swojej wiedzy o zabytku i jego wartościach każdorazowo przed wykonaniem zadania projektowego związanego z jego adaptacją. (K_K01)
K3 dostrzega odpowiedzialność projektanta w procesie adaptacji i wpływ na zachowanie wartości zabytkowych budynku i jego wyposażenia. (K_K03, K_K04)
K4 dowodzi rangi zachowania znaczenia historycznego dziedzictwa architektury. (K_K04)
Teaching methods
(in Polish) wykład konwersatoryjny, dyskusja, pokaz, studium przypadku
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- case study
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23L: | Term 2024/25Z: | Term 2023/24Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: