Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0213
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Art
Psychology of Advertising 1401-PRE-4L-DM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): 30
- udział w wykładach –6 godz.
- udział w ćwiczeniach – 20 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim- 4 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):30
- przygotowanie do ćwiczeń – 2 godz.
- realizacja własnego dzieła – 24 godz.
- indywidualna korekta z nauczycielem – 4 godz.
Łącznie 60 godz. ( 2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Ma wiedzę z zakresu historii oraz współczesnej sztuki reklamy, jej uwarunkowań psychologicznych i społecznych.
W3: Charakteryzuje miejsce reklamy w sferze wizualnej. Analizuje wpływ wybranych komponentów psychologii reklamy na jakość przekazów wizualnych z uwzględnieniem prawa autorskiego.
W4: Klasyfikuje podstawowe zależności i różnice wynikające z uwarunkowań psychologicznych produktu i otoczenia społecznego.
W5: Analizuje wpływ reklamy na różnorodność sztuki i kultury.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Wykorzystuje umiejętności w zakresie zastosowania zasad psychologii w tworzeniu przekazu reklamowego.
U2: Analizuje dorobek sztuk wizualnych z nowego punktu widzenia. potrafi wykorzystać wiedzę do badania i opisu wybranych procesów i zjawisk w zakresie reklamy i formułować na tej podstawie własne opinie,
U4: Potrafi wykorzystać wiedzę do badania i opisu wybranych procesów i zjawisk z zakresu reklamy i formułować na tej podstawie własne opinie oraz realizacje.
U7: Potrafi przygotować wystąpienie i prace pisemne korzystając z wielości źródeł.
U8: Potrafi w oparciu o wiedzę przeprowadzić analizę i postawić diagnozę w stosunku do produktów reklamowych w ramach współczesnego pojęcia kultury wizualnej w obszarze oddziaływania reklamowego.
U10/11: Umie udzielić wstępnej porady w zakresie produktu reklamowego i jego psychologicznego oddziaływania w szerokim kontekście uwarunkowań w zakresie promocji kultury artystycznej nakierowanej na świadome uczestnictwo (bierne i czynne) z uwzględnieniem kwestii ekonomicznych, społecznych i politycznych.
U13: Ma podstawowe umiejętności językowe w zakresie rozumienia i wykorzystania pojęć dotyczących psychologii reklamy.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Ma świadomość wielorakości uwarunkowań związanych psychologią reklamy.
K2: Posiada umiejętność tłumaczenia, rozumienia i upowszechniania podstawowych zasad związanych z psychologią reklamy, potrafi animować społeczności i wyjaśniać zależności związane z manipulacyjnym działaniem psychologii reklamy.
K3:Wykazuje się samodzielnością i niezależnością własnych działań profesjonalnych w obszarze rynku reklamy.
K4: Posiada wyrobioną umiejętność i potrzebę ciągłego kształcenia
K9: przestrzega podstawowych norm prawa autorskiego.
Teaching methods
(in Polish) Zajęcia odbywają się z wykorzystaniem wielości metod dydaktycznych, jednak ze względu na specyfikę kierunku prowadzą one do zastosowania metody eksponującej jako podstawowej metody umożliwiającej wyodrębnienie problemu, zagadnienia, cechy prymarnej, w strumieniu zdarzeń kulturowych i w związku z tym prowadzącej do możliwości wizualizacji wiedzy.
Metody dydaktyczne eksponujące:
- drama
- inscenizacja
- pokaz
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
- wystawa
Metody dydaktyczne podające:
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- giełda pomysłów
- obserwacji
- projektu.
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- drama
- simulation (simulation games)
- exhibition
- display
- drama
- simulation (simulation games)
- exhibition
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- practical
- project work
- experimental
- observation
- practical
- project work
- experimental
- observation
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej oraz wiedza z psychologii twórczości nabyta na wcześniejszych zajęciach w ramach studiów na WSP.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: