Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Art
Subject Practicum 1401-PPed-2L-sm-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) II rok, semestr letni
30 godz. i 1 pkt. ECTS - 15 godz. lekcyjnych prowadzonych samodzielnie przez studenta; 15 godz. lekcyjnych hospitowanych przez studenta
30 godz. i 1 pkt. ECTS – godziny przygotowawcze, pisanie scenariuszy, samodzielne przygotowanie pomocy dydaktycznych i materiałów, prowadzenie dziennika praktyki, zapoznanie z dokumentacją szkolną (statut szkoły, dziennik, arkusze ocen, przedmiotowy system oceniania, programy nauczania itp.), uczestniczenie w posiedzeniach rad pedagogicznych, zebraniach/konsultacjach z rodzicami, konsultacje z opiekunem praktyki, dyrektorem szkoły i in.
III rok, semestr zimowy
30 godz. i 1 pkt. ECTS - 15 godz. lekcyjnych prowadzonych samodzielnie przez studenta; 15 godz. lekcyjnych hospitowanych przez studenta
30 godz. i 1 pkt. ECTS – godziny przygotowawcze, pisanie scenariuszy, samodzielne przygotowanie pomocy dydaktycznych i materiałów, prowadzenie dziennika praktyki, zapoznanie z dokumentacją szkolną (statut szkoły, dziennik, arkusze ocen, przedmiotowy system oceniania, programy nauczania itp.), uczestniczenie w posiedzeniach rad pedagogicznych, zebraniach/konsultacjach z rodzicami, konsultacje z opiekunem praktyki, dyrektorem szkoły i in.
III rok, semestr zimowy
60 godz. i 2 pkt. ECTS - 30 godz. lekcyjnych prowadzonych samodzielnie przez studenta; 30 godz. lekcyjnych hospitowanych przez studenta
30 godz. i 1 pkt. ECTS – godziny przygotowawcze, pisanie scenariuszy, samodzielne przygotowanie pomocy dydaktycznych i materiałów, prowadzenie dziennika praktyki, zapoznanie z dokumentacją szkolną (statut szkoły, dziennik, arkusze ocen, przedmiotowy system oceniania, programy nauczania itp.), uczestniczenie w posiedzeniach rad pedagogicznych, zebraniach/konsultacjach z rodzicami, konsultacje z opiekunem praktyki, dyrektorem szkoły, opracowanie dokumentacji fotograficznej wytworów plastycznych uczniów, przygotowanie prezentacji podsumowującej przebieg praktyki, omówienie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów
Łącznie: 120 godz. (7 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Dysponuje szczegółową wiedzą o sztuce mediów i sztukach wizualnych oraz zna miejsce edukacji wizualnej w systemie nauk K_W01
W2: Posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej stosowanych w sztukach wizualnych i audiowizualnych K_W02
W3: Posiada rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie twórczego i artystycznego rozwoju człowieka K_W05
W4: Posiada wiedzę w zakresie pracy nauczyciela/instruktora zajęć plastycznych oraz działalności dydaktyczno – wychowawczej szkoły/pozaszkolnej placówki oświatowej K_W05, K_W06
W5: Dysponuje wiedzą na temat treści kształcenia w zakresie plastyki/sztuk wizualnych obowiązujących na II, III i IV etapie edukacyjnym K_W05, K_W06
W5: Posiada wiedzę dotyczącą przygotowywania podstawowej dokumentacji pracy nauczyciela K_W05, K_W06
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Posiada umiejętności w zakresie przygotowywania programów nauczania i kształcenia w zakresie sztuk wizualnych, a także kształcenia ku twórczości w różnych strukturach edukacyjnych (K_U12)
U2: Posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację działań edukacyjno – artystycznych, m. in. w ramach pracy metodą projektów (K_U06)
U3: Potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu strategii działań twórczych, w tym metod aktywizujących i technik heurystycznych do planowania działań edukacyjnych (K_U06)
U4: Potrafi analizować, diagnozować i interpretować problemy edukacyjne i wychowawcze wykorzystując wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne (K_U08)
U5: Potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, w tym w ramach pracy metodą projektów (K_U05)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy w zakresie w zakresie pracy nauczyciela/instruktora zajęć plastycznych oraz działalności dydaktyczno – wychowawczej szkoły/pozaszkolnej placówki oświatowej, rozumie potrzebę ciągłego ich doskonalenia (K_K05)
K2: Jest wrażliwy na problemy drugiego człowieka, charakteryzuje się postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za innych (K_K06)
K3: Kieruje procesem dydaktycznym, dbając o dostosowanie treści, metod, form pracy, w tym strategii działań twórczych do potrzeb i możliwości ucznia (K_K06)
K4: Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem wykorzystywać: wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adoptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania własnych zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi wystąpieniami lub prezentacjami (K_K09)
K5: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, w zakresie pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań, negocjowania i organizowania, integracji z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych, a także prezentowania zadań przystępnej formie z zastosowaniem technologii informacyjnych (K_K09)
K6: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności prezentowania zadań w przystępnej formie — z zastosowaniem technologii informacyjnych (K_K09)
Teaching methods
(in Polish) Student samodzielnie dokonuje wyboru metod dydaktycznych, które będzie stosował podczas prowadzenia lekcji plastyki/zajęć plastycznych. Dobór metod konsultuje z opiekunem w miejscu realizowania praktyki.
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa, uporządkowana wiedza z obszaru metodyki edukacji wizualnej.
Course coordinators
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: