(in Polish) Podstawy projektowania 1401-PPR-AW-1L-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w zajęciach – 180
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli – 180 (7,2ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do zajęć (porządkowanie i uzupełnianie notatek, wyszukiwanie inspiracji i materiałów) – 60
- przygotowanie projektów (analiza zadanego tematu, szkice koncepcyjne, rysunki techniczne i wizualizacje, opracowanie graficzne plansz, przygotowanie do druku) – 95
- czytanie literatury (bieżące zapoznawanie się z literatura przedmiotu) – 40
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną – 195 (7,8 ECTS)
ŁĄCZNIE: 375 godzin (15 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Integruje podstawową wiedzę z zakresu różnych dyscyplin sztuki i rozumie relacje między praktycznymi i teoretycznymi aspektami tych sztuk w realizacji projektów wnętrz. (K_W05)
W2: Opisuje podstawowe metody analizowania oraz kształtowania przestrzeni oraz definiuje sposoby i specyfikę realizacji zadań projektowych. (K_W06, K_W07, K_W09)
W3: Charakteryzuje podstawową wiedzę techniczną, potrzebną do realizacji zadań projektowych, w tym dotyczącą infrastruktury technicznej, materiałów budowlanych i wykończeniowych i ogólnych zasad projektowania (K_W08, K_W10)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Wykorzystuje kreatywność i umiejętność czytania rysunków technicznych dla oceny przestrzeni oraz analizy jej struktur pod kątem rozwiązywania zadań projektowych (K_U04)
U2: Analizuje własne koncepcje projektowe, świadomie posługuje się narzędziami warsztatu artystycznego i projektowego, wykorzystując właściwe środki formalne i techniki w kreacji wnętrz w architekturze współczesnej. Samodzielnie podejmuje i uzasadnia decyzje odnośnie realizacji prac wizualnych i projektowych. (K_U06, K_U09)
U3: Wykorzystuje umiejętność przewidywania efektów prac projektowych pod kątem ich realizacji w aspekcie estetycznym, funkcjonalnym, społecznym i prawnym. (K_U07)
U4: Analizuje i czytelnie przekazuje koncepcje projektowe i projekty wykonawcze stosując odpowiednio do tematu dobraną technikę przekazu własnej myśli projektowej. (K_U08, K_U10, K_U11)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Jest gotów samodzielnie zaplanować etapy realizacji zadania zawodowego, określić priorytety, ramy czasowe zadania. (K_K03)
K2: Dostrzega i formułuje dylematy, jest zdolny do samokrytyki i krytyczny wobec innych oraz świadomy swej odpowiedzialności decyzyjnej w zakresie kompetencji zawodowych.(K_K04)
K3: Dostrzega zagadnienie konieczności dostosowania formy dokumentacji projektu wnętrz tak dla inwestora, jak i wykonawcy projektu. Posługuje się biegle technikami wizualnymi. (K_K06)
K4: Jest gotów komunikować się z odbiorcami realizacji artystycznych i projektowych, tworząc pola do dyskusji, refleksji i wzajemnego inspirowania się. (K_K07)
K5: Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji. (K_K08)
Teaching methods
(in Polish) Stosowane metody realizacji zajęć:
Metody dydaktyczne eksponujące:
- realizacja zadania poprzedzona jest przedstawieniem przez studentów koncepcji i projektów wstępnych oraz indywidualnym ich omówieniem i dyskusją (korekty „otwarte”, wspólna analiza obiektów architektury oraz ich wnętrz),
- wybrane zadania realizowane są metodą projektów; studenci realizują je samodzielnie według wcześniej ustalonych założeń - w formie wydruków, grafiki ekranowej, projektów przestrzennych.
- realizacja zadań odbywa się indywidualnie
Metody dydaktyczne podające:
- każde nowe zadanie poprzedzone jest jego omówieniem wzbogaconym o pokazy materiałów audiowizualnych, druków oraz dyskusją ze studentami,
- prezentacja wybranych zagadnień z dziedziny budownictwa – konstrukcji, instalacji budowlanych i ergonomii
Metody dydaktyczne poszukujące:
- praca w grupach maksymalnie 12-osobowych, pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędną w przypadku specyfiki tego przedmiotu,
- samodzielne poszukiwanie inspiracji
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- practical
- project work
- project work
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) - podstawowa wiedza na temat współczesnych instalacji i technologii budowlanych,
- podstawowa wiedza na temat teorii projektowania, historii, kultury i sztuki,
- podstawowe umiejętności posługiwania się kompozycją na płaszczyźnie i w przestrzeni,
- umiejętność analizy wskazanego tematu zadania projektowego,
- znajomość technik graficznych oraz umiejętności manualne niezbędne do przygotowania zadania projektowego.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: