Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Art
Multimedia 1401-Mul-2L-sm-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Semestr I:
Godziny kontaktowe:
45 godz. – godziny kontaktowe (zajęcia w pracowni komputerowej lub w studio telewizyjnym) 1,5 pkt
Praca własna studenta:
15 godz. - czas na pogłębianie wiedzy na temat multimediów, oglądanie filmów, udział w wystawach, festiwalach, pokazach itp. 0,5 pkt
30 godz. – czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zaliczenia 1,0 pkt
Razem – 90 godz. i 3 pkt ECTS
Semestr II:
Godziny kontaktowe:
30 godz. – godziny kontaktowe (zajęcia w pracowni komputerowej lub w studio telewizyjnym)
1 pkt
Praca własna studenta:
30 godz. - czas na pogłębianie wiedzy na temat multimediów, oglądanie filmów, udział w wystawach, festiwalach, pokazach itp. Czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 1 pkt
Razem – 60 godz. i 2 pkt ECTS
Semestr III:
Godziny kontaktowe:
30 godz. – godziny kontaktowe (zajęcia w pracowni komputerowej lub w studio telewizyjnym) 1 pkt
Praca własna studenta:
30 godz. - czas na pogłębianie wiedzy na temat multimediów, oglądanie filmów, udział w wystawach, festiwalach, pokazach itp. Czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 1 pkt
Razem – 60 godz. i 2 pkt ECTS
Semestr IV:
Godziny kontaktowe:
30 godz. – godziny kontaktowe (zajęcia w pracowni komputerowej lub w studio telewizyjnym) 1 pkt
Praca własna studenta:
15 godz. - czas na pogłębianie wiedzy na temat multimediów, oglądanie filmów, udział w wystawach, festiwalach, pokazach itp. 0,5 pkt
15 godz. – czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac 0,5 pkt
Razem – 60 godz. i 2 pkt ECTS
Razem -270 godz. i 3+ 2+ 2+2 = 9 pkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
K_W01: Dysponuje ogólną wiedzą na temat zastosowania multimediów w twórczości artystycznej i sztukach wizualnych. H2A_W01 S2A_W01
K_W02: Posiada ogólną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej oraz technicznych możliwości w sztuce wykorzystującej multimedia. A2A_W08
K_W02: Posiada ogólną wiedzę na temat aktualnych technicznych i technologicznych uwarunkowań twórczości artystycznej i projektowej w zakresie sztuk wizualnych i audiowizualnych. A2A_W08
K_W05: Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach sztuk wizualnych z innymi dyscyplinami, z psychologią i filozofią, kategoriami estetycznymi, samodzielnie rozwija wiedzę związaną ze sztuką multimediów oraz zna publikacje związane z tym zagadnieniem.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
K_U01: Posiada osobowość artystyczną podatną na dalsze kształtowanie, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem wiedzy i refleksji w obrębie szeroko rozumianych dziedzin sztuk wizualnych. A2_U11
K_U02: Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2A_U12
K_U03: Umie podejmować podstawowe decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac artystycznych z zastosowaniem multimediów, wykorzystując właściwą technikę. A2A_U13
K_U05: Potrafi pracować w zespole podczas wspólnych realizacji multimedialnych. Potrafi współpracować z innymi osobami, jest gotowy przyjąć wiodącą rolę. A2A_U15
K_U06: Posiada podstawowy zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych. A2A_U16
K_U07: Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji ruchomego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności.
Poszerza swoje umiejętności warsztatowe, by w przyszłości realizować autorskie projekty.
Samodzielnie podejmuje działania służące jego dalszemu rozwojowi A2A_U17
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K_K01: Rozwija wrażliwość artystyczną, by w przyszłości przełożyć nabytą wiedzę i doświadczenie na pola o charakterze społecznym, rozwija umiejętność krytycznej oceny. A2A_K04 H2A_K03 S2A_K03
K_K04: Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich rozwijania A2A_K01 H2A_K01 S2A_K01 S2A_K05 S2A_K06
K_K08: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się. Potrafi zaprezentować stworzony film w grupie A2A_K05
Teaching methods
(in Polish) Praca w grupach nie większych niż 12 osób pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędnego w odniesieniu do charakteru przedmiotu.
Każde nowe zadanie poprzedzone jest pokazem materiału ilustracyjnego i dyskusją ze studentami na ten temat.
Każdy ze studentów ma dostęp do komputera, studenci poznają narzędzia dostępne w programach do edycji cyfrowego obrazu, dzięki którym będą mogli zrealizować ćwiczenie poprzez metodę
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- narration
- informative (conventional) lecture
- description
- discussion
- informative (conventional) lecture
- description
- discussion
Exploratory teaching methods
- laboratory
- practical
- observation
- situational
- project work
- practical
- observation
- situational
- project work
Online teaching methods
- cooperation-based methods
Prerequisites
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu „Podstawy multimediów”
Podstawowa znajomość obsługi programu do edycji dwuwymiarowej grafiki cyfrowej (Adobe Photoshop) oraz znajomość podstaw montażu obrazu wideo (Adobe Premiere, Adobe After Effects).
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: