Conducted in
term:
2021/22L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Art
Computer Animation 1401-AKO-1L-sm-SJ
This course has not yet been described...
Term 2021/22L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe:
30 godz. – zajęcia w specjalistycznej pracowni komputerowej 1 pkt
Praca własna studenta:
15 godz. - czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć , czas na poszerzanie wiedzy z zakresu animacji, oglądanie filmów, udział w pokazach, festiwalach, czytanie itd. 0,5 pkt
15 godz. – czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego
przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 0,5 pkt
Razem - 60 godz. i 2 pkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
K_W01: Dysponuje podstawową wiedzą o sztuce polskiej animacji, zagadnienia związane z tą dziedziną H2A_W01 S2A_W01
K_W02: Posiada podstawową wiedzę dotyczącą realizacji filmów animowanych, zna techniki animacji, twórczość wybranych animatorów, rozumie język ruchomego obrazu i środki wyrazowe animacji. A2A_W08
K_W03: Ma wiedzę na temat aktualnych technologii stosowanych w animacji komputerowej (wektorowej, komputerowej wycinanki, filmu kombinowanego w programach Flash oraz After Effects) A2_W09
K_W04: Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach sztuki animacji z innymi dyscyplinami, z psychologią i kategoriami estetycznymi, samodzielnie rozwija wiedzę związaną ze sztuką animacji oraz zna publikacje związane z tym zagadnieniem. A2A_W13 H2A_W03 S2A_W05
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
K_U02: Umie stworzyć krótką fabułę lub impresję i przekazać ją za pomocą obrazu animowanego. Umie posługiwać się właściwymi środkami ekspresji, takimi jak: symbol, metafora, transformacja, groteska, w pracy nad ruchomym obrazem. Potrafi językiem animacji odpowiedzieć na zadany temat, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2A_U12
K_U03: Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie do projektowania i realizacji animacji komputerowych, wykorzystując właściwą technikę i technologię, pracując w przeznaczonych do tego programach After Effects i Flash. A2A_U13
K_U06: Posiada wystarczający zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w dziedzinie animacji komputerowej. A2A_U16
K_U07: Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji ruchomego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności.
Poszerza swoje umiejętności warsztatowe, by w przyszłości realizować autorskie projekty
Samodzielnie podejmuje działania służące jego dalszemu rozwojowi A2A_U17
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K_K01: Rozwija wrażliwość artystyczną, by w przyszłości przełożyć nabytą wiedzę i doświadczenie na pola o charakterze społecznym, rozwija umiejętność krytycznej oceny. A2A_K04 H2A_K03 S2A_K03
K_K04: Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich rozwijania A2A_K01 H2A_K01 S2A_K01 S2A_K05 S2A_K06
K_K08: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się. Potrafi zaprezentować stworzony film w grupie A2A_K05
Teaching methods
(in Polish) Stosowane metody realizacji zajęć:
Zajęcia w grupach maksymalnie 12-osobowych, umożliwiających studentowi indywidualną pracę w trakcie ćwiczeń, w czasie których student ma dostęp do stanowiska komputerowego. Praca w wąskim gronie umożliwia również indywidualne omówienie autorskich projektów i korektę wykonywanych ćwiczeń.
Każde nowe zadanie poprzedzone jest jego omówieniem wzbogaconym o pokazy filmowe, w tym prac studenckich oraz dyskusją ze studentami.
Realizacja zadania poprzedzona jest przedstawieniem przez studentów koncepcji i projektów wstępnych, scenariuszy i scenopisów obrazkowych, oraz indywidualnymi ich omówieniami i dyskusją z autorami oraz ćwiczeniami mającymi na celu zaznajomienie się z zasadą działania programów komputerowych.
Zadania realizowane są podczas zajęć w Pracowni Multimediów.
Realizacja zadań odbywa się indywidualnie.
Wybrane zadania realizowane są metodą projektów; studenci realizują je samodzielnie według wcześniej ustalonych założeń.
Stosowane metody:
Eksponujące: pokaz
Podające: opis, pogadanka
Poszukujące: ćwiczeniowa
Prerequisites
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu „Podstawy multimediów”
Student powinien posiadać następującą wiedzę i umiejętności:
znajomość podstaw informatyki i podstawy technologii potrzebnej do stworzenia animacji,
znajomość podstaw programów do tworzenia animacji,
znajomość zasad kompozycji i zdolności manualne,
wrażliwość muzyczną, wyczucie rytmu,
umiejętność tworzenia prostych kompozycji plastycznych w czasie o charakterze abstrakcyjnym i fabularnym,
cierpliwość i konsekwencję przy realizacji zadań pracochłonnych
Course coordinators
Bibliography
Term 2021/22L:
None |
Notes
Term 2021/22L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: