(in Polish) Przechowywanie i ochrona pamiątek oraz dzieł sztuki o podłożu papierowym (zalecenia konserwatorskie i badawcze) 14-OG-OPPP-L
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w konwersatorium – 30 godzin = 1 ECTS
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- czytanie literatury–0,5 ECTS (15h)
- przygotowanie do kolokwium– 0,5 ECTS (15h)
- przygotowanie do zaliczenia pisemnego- 1 ECTS (30h)
Łącznie: 90 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: wymienia podstawowe zagadnienia dotyczące poprawnego przechowywania i obchodzenia się z pamiątkami, zabytkami i dziełami sztuki o podłożu papierowym
W2: klasyfikuje podstawowe zniszczenia obiektów o podłożu papierowym
W3: opisuje elementarne zasady bezpiecznego przechowywania dokumentów, książek, fotografii, malarstwa na papierze, rysunków
W4: przedstawia zagrożenia, jakie mogą się pojawić i zaszkodzić zachowaniu w dobrym stanie pamiątek rodzinnych i dzieł sztuki o podłożu papierowym
W4: rozróżnia podstawowe wytwory papiernicze
W5: rozumie potrzebę prowadzenia działań z zakresu profilaktyki konserwatorskiej nad własnymi zbiorami
W6: charakteryzuje sposób postępowania i bezpieczeństwa zbiorów historycznych, zabytkowych i dzieł sztuki w trakcie trwania sytuacji kryzysowych
W7: wykazuje zrozumienie dla współpracy pomiędzy specjalistami różnych dyscyplin w celu opracowania wspólnego stanowiska wobec analizowanego problemu
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Wykorzystuje w praktyce informacje na temat bezpiecznego przechowywania pamiątek/dzieł sztuki o podłożu papierowym
U2: Stosuje zdobyte informacje do wykrycia potencjalnego zagrożenia dla utrzymania pamiątek/dzieł sztuki w dobrym stanie zachowania
U3: Sprawnie analizuje sytuację w chwilach kryzysowych i potrafi zauważyć zagrożenia dla pamiątek rodzinnych/dzieł sztuki o podłożu papierowym
U4: Wdraża sposoby bezpiecznego przechowywania książek, dokumentów, fotografii, malarstwa na papierze w warunkach domowych nie narażając je na zniszczenie
U5: Zabezpiecza większy zbiór książek, dokumentów, fotografii przed zniszczeniem
U6: Ustala zaistniałe zagrożenia dla zachowania w dobrym stanie pojedynczych obiektów lub zbiorów o podłożu papierowym.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: docenia wartości historycznej, artystycznej, emocjonalnej pamiątek, dzieł sztuki o podłożu papierowym
K2: zachowuje profesjonalizm w sytuacji zagrożeń dla utrzymania dobrego stanu zachowania pamiątek, dzieł sztuki o podłożu papierowym
K3: dostrzega ograniczenia własnej wiedzy i konieczności ciągłego dokształcania się
K4: angażuje dyplomowanych konserwatorów w celu ochrony dzieł sztuki przed zniszczeniem
K6: współpracuje z innymi specjalistami w celu określenia kierunku działań na rzecz ochrony dzieł sztuki i zabytków historycznych
K7: dostrzega celowość prowadzenia działań z zakresu profilaktyki konserwatorskiej
K8: współdziała w zespole współpracując ze specjalistami w zakresie ochrony zbiorów bibliotecznych, archiwalnych, muzealnych
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące: inscenizacja, pokaz
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące: panelowa, projektu, studium przypadku, sytuacyjna
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- display
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- discussion
- participatory lecture
- description
- discussion
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- panel
- situational
- project work
- panel
- situational
- project work
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: