(in Polish) Przechowywanie i ochrona pamiątek oraz dzieł sztuki o podłożu papierowym (zalecenia konserwatorskie i badawcze) 14-OG-OPPP-L
This course has not yet been described...
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w konwersatorium – 30 godzin = 1 ECTS
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- czytanie literatury–0,5 ECTS (15h)
- przygotowanie do kolokwium– 0,5 ECTS (15h)
- przygotowanie do zaliczenia pisemnego- 1 ECTS (30h)
Łącznie: 90 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: posiada elementarną wiedzę na temat podstawowych zagadnień dotyczących poprawnego przechowywania i obchodzenia się z pamiątkami, zabytkami i dziełami sztuki o podłożu papierowym.
W2: posiada elementarną wiedzę na temat rodzajów zniszczeń obiektów o podłożu papierowym.
W3: Posiada elementarną wiedzę na temat zasad bezpiecznego przechowywania dokumentów, książek, fotografii, malarstwa na papierze, rysunków.
W4: wykazuje zrozumienie pomiędzy potrzebą współpracy z dyplomowanym konserwatorem dzieł sztuki, a właścicielem/opiekunem zbiorów w celu ochrony dziedzictwa kulturowego
W5: Zna zagrożenia, jakie mogą się pojawić i zaszkodzić zachowaniu w dobrym stanie pamiątek rodzinnych i dzieł sztuki o podłożu papierowym
W4: posiada wiedzę na temat różnic pomiędzy podstawowymi wytworami papierniczymi.
W5: wykazuje zrozumienie dla celowości prowadzenia działań z zakresu profilaktyki konserwatorskiej
W6: posiada elementarną wiedzę z zakresu postępowania i bezpieczeństwa zbiorów historycznych, zabytkowych i dzieł sztuki w trakcie trwania sytuacji kryzysowych.
W7: wykazuje zrozumienie dla współpracy pomiędzy specjalistami różnych dyscyplin w celu opracowania wspólnego stanowiska wobec analizowanego problemu
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi praktycznie zastosować elementarne informacje na temat bezpiecznego przechowywania pamiątek/dzieł sztuki o podłożu papierowym
U2: Wykorzystuje zdobyte informacje do wykrycia potencjalnego zagrożenia dla utrzymania pamiątek/dzieł sztuki w dobrym stanie zachowania
U3: Sprawnie analizuje sytuację w chwilach kryzysowych i potrafi zauważyć zagrożenia dla pamiątek rodzinnych/dzieł sztuki o podłożu papierowym
U4: Potrafi bezpiecznie przechowywać książki, dokumenty, fotografie, malarstwo na papierze w warunkach domowych nie narażając je na zniszczenie
U5: Potrafi zabezpieczyć większy zbiór książek, dokumentów, fotografii przed zniszczeniem
U6: Jest przygotowany do efektywnego działania w zespole współpracując z innymi specjalistami w zakresie ochrony zbiorów bibliotecznych, archiwalnych, muzealnych
U7: W sposób odpowiedzialny potrafi opisać zaistniałe zagrożenia dla zachowania w dobrym stanie pojedynczych obiektów lub zbiorów o podłożu papierowym.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Ma świadomość znaczenia wartości historycznej, artystycznej, emocjonalnej pamiątek, dzieł sztuki o podłożu papierowym.
K2: ma świadomość potrzeby zachowania profesjonalizmu w sytuacji zagrożeń dla utrzymania dobrego stanu zachowania pamiątek, dzieł sztuki o podłożu papierowym.
K3: zna potrzeby ograniczenia własnej wiedzy i konieczności ciągłego dokształcania się
K4: ma świadomość potrzeby komunikowania się z dyplomowanym konserwatorem w celu ochrony dzieł sztuki przed zniszczeniem.
K5: ma świadomość szybkiego reagowania w chwilach zagrożeń w celu uratowania pamiątek/dzieł sztuki przed zniszczeniem.
K6: ma świadomość wartości współpracy z innymi specjalistami w celu określenia kierunku działań na rzecz ochrony dzieł sztuki i zabytków historycznych.
K7: ma świadomość potrzeby podejmowania decyzji dotyczącej ochrony dzieł sztuki przed zniszczeniem we współpracy z dyplomowanymi konserwatorami.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące: inscenizacja, pokaz
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące: panelowa, projektu, studium przypadku, sytuacyjna
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- display
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- discussion
- participatory lecture
- description
- discussion
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- panel
- situational
- project work
- panel
- situational
- project work
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Notes
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: