Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
Polish-Scandinavian Relations from 13th to 18th Centurie 1202-SB-S:SPS31-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1 ECTS
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (31 godz.):
np.
-udział w ćwiczeniach – 30 h
-konsultacje z nauczycielem akademickim, zaliczenie lektury - 1 h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
np.
- przygotowanie do ćwiczeń – 5 h
- czytanie literatury - 5 h
- przygotowanie do kolokwium - - 5 h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) -posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą krajów skandynawskich od średniowiecza do końca XVIII wieku K_W03
-zna szczegółowo wybrane zagadnienia odnoszące się do wzajemnych relacji polsko-szwedzkich i polsko-duńskich K_W04
-zna terminologię z zakresu historii i kultury państw skandynawskich K_W08
Learning outcomes - skills
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w wykładach (z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość): – 25 godzin,
udział w ćwiczeniach – 30 godzin,
dodatkowa możliwość konsultacji indywidualnych studenta z osobami prowadzącymi zajęcia - 2 godziny,
zaliczenie na ocenę - 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 58 godzin, co odpowiada 2,32 punktów ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach – 25 godzin,
udział w ćwiczeniach – 30 godzin,
dodatkowa możliwość konsultacji indywidualnych studenta z osobami prowadzącymi zajęcia - 2 godziny,
czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 3 godziny
przygotowanie prezentacji na ćwiczenia: 5 godzin
przygotowanie do kolokwiów: 3 godzin
przygotowanie do zaliczenia przedmiotu i samo zaliczenie: 6 + 1 =7 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 75 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 3 godzin
przygotowanie do kolokwiów: 3 godzin
przygotowanie do zaliczenia przedmiotu i samo zaliczenie: 6 + 1 =7 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 13 godzin, co odpowiada 0,52 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktycznym:
udział w ćwiczeniach: 30 godzin
przygotowanie do ćwiczeń (w zakresie praktycznym): 2 godzin
przygotowanie prezentacji na ćwiczenia: 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 37 godzin, co odpowiada 1,48 punktu ECTS
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych.
Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
przygotowanie prezentacji na ćwiczenia: 5 godzin
udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 2godziny
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów wynosi 7 godzin, co odpowiada 0,28 punktu ECTS
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki
nie dotyczy
-w sposób uporządkowany i systematyczny zdobywa pod kierunkiem prowadzącego zajęcia wiedzę na temat stosunków polsko-skandynawskich, umiejętnie klasyfikując i analizując pozyskiwane informacje K_U01
-stosuje pod kierunkiem opiekuna naukowego podstawowe umiejętności badawcze w zakresie historii i kultury państw skandynawskich oraz ich relacji z Polską i Rzeczpospolitą Obojga Narodów K_U03
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) -posiada świadomość zakresu wiedzy na temat przeszłości i kultury państw skandynawskich oraz stosunków polsko-skandynawskich na przestrzeni wieków K_K01
-ma świadomość wartości spuścizny kulturowej regionu skandynawskiego, a także powiązań kulturowych oraz historycznych Polski i Skandynawii K_K03
-rozwija potrzebę propagowania wiedzy o państwach skandynawskich i ich relacjach z Polską w przeszłości w kontekście współczesnych stosunków politycznych, ekonomicznych i kulturalnych K_K04
-posiada świadomość istnienia innych punktów widzenia na te same wydarzenia i procesy historyczne różnych narodów, okazuje zrozumienie dla wartości i postaw ludzi w różnych okresach historycznych i kulturowych K_K06
Expository teaching methods
- discussion
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza dotycząca historii Polski, a także państw skandynawskich w okresie średniowiecza i epoki nowożytnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: