Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
History of Scandinavia from 19th to 20th Century 1202-SB-S:HSXIXk-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w konwersatorium - 30 godzin
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 5 godzin
Godziny poświęcone na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do ćwiczeń - 30 godzin
Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie referatu na temat wybranego zagadnienia z historii Skandynawii w XIX i XX wieku - 35 godzin
w sumie 100 godzin = 4 pkt
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W!: zna okoliczności ogłoszenia niepodległości przez Finlandię - K_W01, K_W02, K_W03, K_W04
W2: zna przebieg wojny zimowej i kontynuacyjnej - K_W01, K_W02, K_W03, K_W04
W3: zna okoliczności przystąpienia Danii i Norwegii do NATO - K_W01, K_W02, K_W03, K_W04
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: wyjaśnia genezę odzyskania przez Finlandię niepodległości - K_U01, K_U02, K_U04, K_U05
U2: prezentuje na mapie sytuację polityczną w Skandynawii w XIX i XX w. - K_U01, K_U02, K_U04, K_U05
U3: charakteryzuje politykę Rosji wobec Finlandii w XIX wieku - K_U01, K_U02, K_U04, K_U05
U4: charakteryzuje program pierwszych partii politycznych w Skandynawii - K_U01, K_U02, K_U04, K_U05
U5: wyjaśnia przyczyny wybuchu wojny zimowej i kontynuacyjnej - K_U01, K_U02, K_U04, K_U05
U6: wyjaśnia dlaczego Dania i Norwegia przystąpiły do NATO - K_U01, K_U02, K_U04, K_U05
U7: opisuje plany hitlerowskich Niemiec wobec Skandynawii
U8: potrafi interpretować teksty źródłowe
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: przygotowuje referat na wybrany temat i podejmuje obronę jego tez w dyskusji - K_K05
K2: szanuje poglądy innych osób - K_K06
K3: potrafi współpracować w grupie - K_K02
Teaching methods
(in Polish) pokaz, opowiadanie, dyskusja, wykład konwersatoryjny
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- narration
- participatory lecture
- participatory lecture
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: