Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0231
ECTS credits:
2
Language:
Norwegian
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
Modern Foreign Language (Norwegian) 1202-SB-JN22-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Warunkiem osiągnięcia efektów kształcenia docelowo dla poziomu A2 poza aktywną pracą na zajęciach jest praca indywidualna studenta
poza godzinami zorganizowanymi w wymiarze co najmniej równym ilości godzin lektoratu.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efektem kształcenia na poszczególnych poziomach językowych (zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego) jest
osiągnięcie w miarę sprawnej kompetencji językowej umożliwiającej działanie i porozumiewanie się w różnych sytuacjach związanych z
życiem codziennym, przyszłym życiem zawodowym oraz funkcjonowaniem na uczelni.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu poziomu A2 student:
1. potrafi zrozumieć wyrażenia i najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla niego ważnymi (np. podstawowe informacje o nim
i jego rodzinie, zakupach, miejscu i regionie zamieszkania, studiowaniu, zatrudnieniu),
2. potrafi zrozumieć główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.
3. potrafi czytać bardzo krótkie, proste teksty,
4. potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia,
reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy,
5. rozumiem krótkie, proste listy prywatne,
6. potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany informacji na znane mu tematy,
7. potrafi sobie radzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać
rozmowę,
8. potrafi posłużyć się ciągiem wyrażeń i zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę, innych ludzi, warunki życia, swoje
wykształcenie, uniwersytet, swoją obecną pracę,
9. potrafi pisać krótkie i proste notatki lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb,
10. potrafi napisać bardzo prosty list prywatny, na przykład dziękując komuś za coś.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Stosuje samodzielne strategie uczenia się kierując się wskazówkami wykładowcy i rozumie potrzebę dalszego rozwijania własnych
umiejętności językowych
Teaching methods
(in Polish) Na zajęciach stosowana jest metoda komunikacyjno-kognitywna. Zakłada ona, że język to narzędzie komunikacji, a nauczany materiał
ma odniesienie do konkretnych sytuacji. Dąży się do wykształcenia twórczego podejścia do języka, a błąd traktowany jest jako czynnik
naturalny, sygnał, że proces zachodzi.
Efekty kształcenia w w/w metodzie zależą od właściwie dobranych technik pracy lekcyjnej, do których należą:
- stosowanie różnych mediów (w szerszym rozumieniu tego słowa), np. rzutnika pisma, magnetofonu, magnetowidu, komputera,
Internetu, tablicy oraz gazet, czasopism, wywiadów, filmów itp.,
- stosowanie urozmaiconych form pracy studentów np.: pracy indywidualnej, w parach, w grupach, udziału w dyskusji na forum grupy,
słuchanie wykładu nauczyciela oraz samodzielne wygłaszanie referatów, prezentacji projektów, itp.,
- jednojęzyczność: do porozumiewania się na zajęciach służy język norweski, lektor posługuje się językiem polskim tylko wtedy, gdy jest
to uzasadnione ekonomicznością procesu dydaktycznego,
- stosowanie technik pracy ukierunkowanych na przyszłą aktywność zawodową, takich jak: meta plan, asocjogram, wizualizacja i
prezentacja, prowadzenie rozmowy, kierowanie dyskusją, interpretacja grafik, lektura i streszczanie artykułów fachowych, przedstawianie
wyników prac, praca w formie projektu itp.,
- stosowanie induktywnych technik nauczania, czyli technik wymagających badawczego i odkrywczego podejścia do problemu,
- praca z projektami,
- gry dydaktyczne,
- techniki pracy własnej oraz strategie uczenia się
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- drama
- drama
Expository teaching methods
- description
- discussion
- narration
- discussion
- narration
Exploratory teaching methods
- biographical
- practical
- experimental
- project work
- practical
- experimental
- project work
Online teaching methods
- integrative methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- games and simulations
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- games and simulations
- methods referring to authentic or fictitious situations
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: