Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
Beliefs and Religions of the Peoples and Societies of the Baltic Countries 1202-H-WRL-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Udział w zajęciach – 30 h
Konsultacje z wykładowcami ‒ 15 h
Praca indywidualna studenta:
- przygotowanie do zajęć (zapoznawanie się z literaturą) – 20h
- przygotowanie do kolokwiów (2) – 10 h
Łącznie: 75 godz. (3 pkt. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu wierzeń i religii, a także stosunków wyznaniowych, występujących w regionie Morza Bałtyckiego od średniowiecza po czasy współczesne ‒ K_W01
W2: Posiada zaawansowaną i uporządkowaną chronologicznie wiedzę o wierzeniach i religiach występujących na terenie Polski (w historycznych granicach i obecnych), na tle dziejów wyznaniowych innych państw regionu Morza Bałtyckiego ‒ K_W03
W3: Ma rozszerzoną wiedzę o powiązaniach historii z naukami pokrewnymi i innymi naukami humanistycznymi – zwłaszcza z religioznawstwem – pozwalającą mu na integrowanie perspektyw właściwych dla różnych dyscyplin – K_W12
W4: Rozumie wpływ podłoża kulturowego, w tym religijnego, na powstawanie różnych stanowisk w historii i naukach pokrewnych ‒ K_W15
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Samodzielnie zdobywa i pogłębia wiedzę oraz doskonali umiejętności badawcze z zakresu wierzeń i religii występujących na przestrzeni wieków w regionie Morza Bałtyckiego; czyni to w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne technologie informacyjne, techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji ‒ K_U01
U2: Posiada umiejętność integrowania wiedzy historycznej z wiedzą z zakresu innych dyscyplin humanistycznych (m.in. z religioznawstwem, antropologią, teologią) oraz jej zastosowania w różnych sytuacjach profesjonalnych ‒ K_U03
U3: Wykorzystując zdobyte kompetencje i doświadczenia badawcze, w ramach tych zajęć, formułuje w sposób krytyczny i uzasadnia własne opinie związane z różnymi światopoglądami religijnymi obecnymi w przestrzeni społecznej, czyniąc to z szacunkiem, uwzględniającym różnorodność i odmienność ‒ K_U10
U4: Posiada umiejętność prezentowania swojego stanowiska z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów (m.in. na kanwie literatury wykorzystanej w trakcie powyższych zajęć), formułowania wniosków oraz syntetycznych podsumowań ‒ K_U16
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Posiada świadomość wartości kultury historycznej, na którą składa się znajomość dziejów, źródeł historycznych, metod badawczych i korzeni historycznych kultury ‒ K_K01
K2: Docenia i szanuje, a także aktywnie uczestniczy w promowaniu tradycji oraz dziedzictwa historycznego i kulturowego Polski, regionu Morza Bałtyckiego i całej Europy ‒ K_K07
K3: Student dąży do obiektywizmu w podejściu do przekazu historycznego, wykazując się odpowiedzialnością i odwagą cywilną wobec instrumentalizacji wiedzy historycznej przez grupy narodowe, społeczne, polityczne i religijne ‒ K_K11
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- narration
- problem-based lecture
- discussion
- participatory lecture
- problem-based lecture
- discussion
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- practical
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowe wiadomości z zakresu religioznawstwa: fundamentalna wiedza o głównych religiach monoteistycznych występujących na kontynencie europejskim, a także historii najważniejszych ruchów religijnych (zwłaszcza o reformacji) w Europie od średniowiecza po czasy współczesne.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: