Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
Social Structures in the Baltic Zone in Pre-Modern Eras 1202-H-SSSB-S2
This course has not yet been described...
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.):
- udział w zajęciach – 30 h
- konsultacje z nauczycielem akademickim ‒ 2 h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury) – 30 h
- przygotowanie się do pisemnego sprawdzianu końcowego ‒ 60 h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student posiada pogłębioną, rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę z zakresu historii społecznej krajów regionu Morza Bałtyckiego w okresie przednowoczesnym ‒ K_W01
W2: Student opanował na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu historii społecznej z uwzględnieniem specyfiki regionu Morza Bałtyckiego w okresie przednowoczesnym ‒ K_W02
W3: Student wykazuje pogłębioną znajomość wybranych zagadnień historii społecznej regionu Morza Bałtyckiego w kontekście ogólnoeuropejskim ‒ K_W05
W4: Student zna i rozumie relacje i zależności pomiędzy przeszłością a teraźniejszością w odniesieniu do zagadnień społecznych regionu Morza Bałtyckiego oraz ich wpływ na świadomość i tożsamość współczesnych ludzi i społeczeństw ‒ K_W06
W5: Student ma pogłębioną wiedzę o źródłach informacji dotyczących zagadnień historii społecznej regionu Morza Bałtyckiego; rozumie ich przydatność w badaniach historycznych ‒ K_W10
W6: Student wie, że badania i debata historyczna są procesem stałym, który niesie ze sobą nieustanne zmiany i rozwój poglądów ‒ K_W14
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student samodzielnie zdobywa i pogłębia wiedzę oraz doskonali umiejętności badawcze z zakresu historii społecznej regionu Morza Bałtyckiego w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne technologie informacyjne, techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji ‒ K_U01
U2: Student potrafi scharakteryzować i ocenić wzajemne relacje różnych kierunków badań historycznych w odniesieniu do zagadnień historii społecznej ‒ K_U02
U3: Student stosuje świadomie w mowie i w piśmie terminologię właściwą dla historii społecznej, zarówno w pracy badawczej, jak i w popularyzacji wiedzy historycznej ‒ K_U06
U4: Student analizuje, interpretuje i prezentuje zebrane informacje w przejrzystej, usystematyzowanej i przemyślanej formie; stosuje różnorodne, nowoczesne metody i techniki prezentacji wyników badań ‒ K_U08
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student ma świadomość wartości kultury historycznej, na którą składa się znajomość dziejów, źródeł historycznych, metod badawczych i korzeni historycznych kultury ‒ K_K01
K2: Student uznaje i szanuje odmienne od własnych teorie i poglądy oraz prowadzi polemikę z nimi w sposób etyczny i kulturalny; wykazuje niezależność i samodzielność myśli, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech; jest zdolny do okazywania zrozumienia dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych ‒ K_K04
K3: Student dąży do obiektywizmu w podejściu do przekazu historycznego, wykazuje odpowiedzialność i odwagę cywilną w sprzeciwianiu się instrumentalizacji wiedzy historycznej przez grupy narodowe, społeczne i polityczne ‒ K_K11
Teaching methods
(in Polish) metody dydaktyczne eksponujące:
- pokaz multimedialny
metody dydaktyczne podające:
- opis,
- pogadanka,
- wykład konwersatoryjny
metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa,
- klasyczna metoda problemowa
- referatu
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- description
- participatory lecture
- description
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- classic problem-solving
- presentation of a paper
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2024/25Z: | Term 2023/24Z: |
Bibliography
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: