Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0111
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
The Basics of Pedagogy 1202-H-PPG-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Total student workload
(in Polish)
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w wykładach - 30
- konsultacje z nauczycielem akademickim - zależy od indywidualnych potrzeb
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
np.
- przygotowanie do wykładu - 20
- przygotowanie do egzaminu- 50
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: Ma wiedzę na temat podstawowych koncepcji rozwoju, socjalizacji, wychowania, kształcenia i autoedukacji człowieka
W2: Ma wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej oraz ich prawidłowości i zakłóceń
W3: Ma wiedzę na temat zinstytucjonalizowanej edukacji i praktyki edukacyjnej
W4 Opisuje mechanizmy diagnozy pedagogicznej (również w kontekście ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi)
W5 Zna i rozumie sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: specjalne potrzeby edukacyjne uczniów i ich uwarunkowania (zakres diagnozy funkcjonalnej, metody i narzędzia stosowane w diagnozie)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1 Potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie;
U2 Potrafi dokonać analizę porównawczą wybranych kierunków i prądów pedagogicznych
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1 Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej;
K2 Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej;
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny
Wykład konwersatoryjny
Klasyczna metoda problemowa
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- situational
- brainstorming
- situational
- brainstorming
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Prerequisites
(in Polish) -
Course coordinators
Term 2022/23L: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: