Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
Medieval History 1202-H-PHŚ-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy studenta 120 h - 4 punkty ECTS
Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:
- udział w wykładzie 30 h - 1 punkt ECTS
- konsultacje z prowadzącym wykład 30 h - 1 punkt ECTS
Godziny przeznaczone na indywidualną prace studenta:
- lektura obowiązkowej literatury 30 h - 1 punkt ECTS
Czas przeznaczony na przygotowanie do egzaminu:
- przygotowanie do egzaminu, studiowanie literatury i notatek z zajęć 30 h - 1 punkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) - student posiada posiada uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu historii
(K_W01)
- student opanował podstawową terminologię z zakresu historii i nauk pokrewnych(K_W02)
- student ma uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę o historii Polski w zakresie średniowiecza (K_W03)
- student zna wybrane zagadnienia historii powszechnej (w zakresie pięciu głównych epok historycznych) w ujęciu chronologicznym i
tematycznym (K_W04)
- student wykazuje znajomość historii porównawczej średniowiecznej Europy; zna powiązania historii integracji europejskiej z aktualnymi problemami społecznymi, gospodarczymi i politycznymi (K_W05)
- student posiada podstawową wiedzę pozwalającą na analizę i interpretację wytworów cywilizacji przydatnych dla poznania średniowiecza (K_W09)
- student zna różne źródła informacji; rozumie ich przydatność w badaniach historycznych(K_W10)
- student wie, że badania i debata historyczna na temat średniowiecza są procesem stałym, który niesie ze sobą nieustanne zmiany i rozwój poglądów (K_W14)
- student wie o istnieniu w historii i pokrewnych odmiennych punktów widzenia, determinowanych różnym podłożem kulturowym (K_W15)
Learning outcomes - skills
(in Polish) -student zdobywa wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny pod kierunkiem opiekuna naukowego, przy zastosowaniu nowoczesnych
technologii informacyjnych, technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji (K_U01)
- student potrafi wskazać, uzasadnić i omówić wzajemne relacje różnych kierunków badań historycznych (K_U02)
- student potrafi opanować i stosować pod kierunkiem opiekuna naukowego podstawowe umiejętności badawcze w zakresie historii średniowiecza (K_U03)
- student potrafi posłużyć się w stopniu podstawowym teoriami i paradygmatami badawczymi w zakresie historii i nauk pokrewnych (K_U04)
- student docenia i szanuje, jak też jest gotów promować tradycje oraz dziedzictwo historyczne i kulturowe Polski, swojego regionu i Europy (K_U09)
- student formułuje tezy i argumentuje z wykorzystaniem poglądów innych autorów prac historycznych (K_U10)
- student docenia rolę nauk historycznych i pokrewnych dla kształtowania więzi społecznych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym (K_U12)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) - student ma świadomość zakresu swojej wiedzy historycznej i umiejętności warsztatowych i rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie historycznym, ogólnohumanistycznym, jak też kompetencji i społecznych (K_K01)
- student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (K_K02);
- student ma świadomość wartości kultury historycznej, na którą składa się znajomość dziejów dyscypliny, świadectw, metod i korzeni
historycznych kultury (K_K03)
- student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K05)
- student uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane różnym podłożem kulturowym; wykazuje niezależność i samodzielność
myśli, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech; jest zdolny do okazywania zrozumienia dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych (K_K06)
- student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy historyka i popularyzacji wiedzy historycznej (K_K08)
Teaching methods
(in Polish) Metody podające - wykład
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość podstawowych terminów historycznych, w tym dotyczących epoki średniowiecza. Znajomość podstawowej faktografii dotyczącej średniowiecza, umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: