Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0220
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
Proseminar 1202-H-P22-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy studenta - 90h
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli 45 godz.- 1,5 p :
- udział w zajęciach proseminarium 30 godz.- 1 p.
- konsultacje z nauczycielem akademickim 15 godz.- 0,5 p.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- sporządzanie notatek, zapoznanie się z literaturą przedmiotu 30 godz.- 1 p.
Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, w tym przygotowanie pracy seminaryjnej 15 godz.- 0,5 p.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 student posiada uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu historii oraz wykazuje znajomość terminologią ogólną z zakresu historii i nauk pokrewnych
K_W01, K_W02
W2 student posiada wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej historii
K_W07
W3 student zna terminologię, teorię oraz podstawowe metody badawcze i narzędzia warsztatu historyka K_W08
W4 student posiada wiedzę podstawową umożliwiającą mu krytyczną analizę oraz interpretację różnych wytworów cywilizacji do poznania przeszłości w różnych okresach historycznych K_W09
W5 student zna różne źródła informacji, rozumie ich przydatność w badaniach historycznych K_W10
W6 student zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu historii przynajmniej w jednym języku nowożytnym źródeł historycznych wykorzystywanych na potrzeby własnych badań K_W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać selekcjonować i użytkować informacje z zakresu historii z wykorzystaniem różnych źródeł i metod K_U01
U2 student posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, dobór i wyszukiwanie specjalistycznej literatury, opracowanie i prezentację wyników pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie historii i nauk pokrewnych K_U02, K_U03, K_U04
U3 student potrafi wykorzystać podstawową terminologię w zakresie historii i nauk pokrewnych na potrzeby własnej pracy badawczej K_U05
U4 student potrafi zaplanować i zrealizować własne zadanie badawcze wykorzystując przy tym podstawowe metody badawcze i zasady warsztatu naukowego historyka oraz zaprezentować jej wyniki w usystematyzowanej formie (w postaci wypowiedzi ustnej, jak i pracy pisemnej) z zastosowaniem różnych metod i technik K_U06, K_U07
U5 student potrafi formułować i uzasadniać własne opinie, formułować własne tezy i opinie oraz z wykorzystaniem poglądów innych autorów prac historycznych K_U09, K_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 student ma świadomość wartości kultury historycznej oraz rozumie potrzebę umiejętnego i aktywnego propagowania wiedzy historycznej i kultury pamięci we własnym środowisku lokalnym K_K01, K_02
K2 student rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia swoich umiejętności i rozwoju zawodowego; potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności i wykorzystać ją w praktyce; ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_08, K_09
K3 student rozumie i przestrzega normy i zasady etyczne niezbędne w pracy historyka K_K06
K4 student docenia, szanuje, uczestniczy w promocji tradycji historycznych i dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski, Europy, docenia rolę nauk historycznych i pokrewnych dla kształtowania więzi społecznych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym K_U07, K_K08, K_K10
Teaching methods
(in Polish) Zob. w informacjach do poszczególnych grup
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- narration
- discussion
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
- participatory lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- biographical
- laboratory
- practical
- presentation of a paper
- seminar
- classic problem-solving
- laboratory
- practical
- presentation of a paper
- seminar
- classic problem-solving
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Student posiada ogólną wiedzę humanistyczną i ma opanowany warsztat badawczy historyka.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: