Conducted in
term:
2024/25L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
Trade in the Baltic region from the Middle Ages to the beginning of the 19th century 1202-H-HwRB-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy studenta 120 godz. - 4 ECTS
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (45 godz.1,5 p.):
- udział w ćwiczeniach – 30 godz. - 1p.
- konsultacje 15 godz. 0,5 p.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (75 godz. - 2,5 p):
- przygotowanie do ćwiczeń –30 godz. - 1 p.
- czytanie literatury- 30 godz.- 1 p.
- przygotowanie do kolokwium - 15 godz.- 0,5 p.
Łącznie 120 h – 4 pkt. ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: posiada pogłębioną, rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę z zakresu historii regionu Morza Bałtyckiego prowadzącą do specjalizacji w badaniach nad handlem bałtyckim - K_W01
W2: zna zagadnienia historii powszechnej na poziomie zaawansowanym dla okresu od średniowiecza do pocz. XIX w.– K_W04
W3: zna i rozumie relacje i zależności pomiędzy przeszłością handlu na Morzu Bałtyckim a teraźniejszością oraz ich wpływ na świadomość i tożsamość współczesnych ludzi i społeczeństw - K_W06
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: samodzielnie zdobywa i pogłębia wiedzę na temat handlu w rejonie bałtyckim oraz doskonali umiejętności badawcze w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne technologie informacyjne, techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji - K_U01
U2: dobiera świadomie metody i narzędzia badawcze właściwe dla historii gospodarczej, pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów; analizuje, interpretuje i wykorzystuje dla potrzeb własnych badań teksty historiograficzne, teksty źródłowe oraz inne nośniki pamięci związane z dziejami handlu na Morzu Bałtyckim - K_U07
U3: analizuje, interpretuje i prezentuje zebrane informacje o handlu na Morzu Bałtyckim w przejrzystej, usystematyzowanej i przemyślanej formie; stosuje różnorodne, nowoczesne metody i techniki prezentacji wyników badań – K_U08
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma świadomość wartości kultury historycznej, na którą składa
się znajomość dziejów, źródeł historycznych, metod badawczych i korzeni historycznych kultury - K_K01
K2: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03
K3: uznaje i szanuje odmienne od własnych teorie i poglądy oraz prowadzi polemikę z nimi w sposób etyczny i kulturalny; wykazuje niezależność i samodzielność myśli, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech; jest zdolny do okazywania zrozumienia dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych - K_K04
K4: rozwija swoje zainteresowania fachowe, społeczne i kulturalne - K_K08
K5: dąży do obiektywizmu w podejściu do przekazu historycznego, wykazuje odpowiedzialność i odwagę cywilną w sprzeciwianiu się instrumentalizacji wiedzy historycznej przez grupy narodowe, społeczne i polityczne - K_K11
Teaching methods
(in Polish) wykład konwersatoryjny, pogadanka, pokaz
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
Prerequisites
(in Polish) Bark.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: