Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
History of the 19th Century Poland 1202-H-HXIXWPL22-S1
This course has not yet been described...
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w ćwiczeniach - 30 godzin (1 pkt)
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 30 godzin (1 pkt)
2.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, zapoznanie się literaturą - 30 godzin (1 pkt)
3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach):
przygotowanie referatu lub recenzji książki - 15 godzin (0,5 pkt)
przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego - 15 godzin (0,5 pkt)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 Student ma uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę z zakresu
historii Polski i powszechnej XIX w. K_W01
W2 Student zna podstawową terminologię z zakresu historii Polski i powszechnej w XIX w. - K_W02
W3 Student zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu historii społecznej,
politycznej i gospodarczej XIX w. K_W04
W4 Student dostrzega i rozumie wpływ wydarzeń i procesów zachodzących w XIX w. w sferze życia społecznego, politycznego i gospodarczego na aktualną rzeczywistość K_W05, K_W06
W5 Student posiada elementarną wiedzę pozwalającą analizować różne typy źródeł historycznych do badań epoki XIX w. K_W09
W5 Student zna i objaśnia terminy właściwe dla języka XIX-wiecznych źródeł.
W6 Student wykazuje znajomość historii porównawczej wybranych krajów Europy
XIX w. K_W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 Student przeprowadza krytyczną analizę tekstów źródłowych epoki K_U12
U2 Student potrafi przygotować wypowiedź ustną oraz pracę pisemną na temat
wybranego zagadnienia z zakresu historii Polski i powszechnej XIX w.
wykorzystując różne źródła wiedzy historycznej K_U3, K_U05, K_U06
U3 Student prezentuje wyniki swojej pracy indywidualnej lub zespołowej w
przejrzystej, usystematyzowanej formie z wykorzystaniem
różnorodnych, nowoczesnych metod i technik K_U07, K_U16
U4 Student potrafi formułować oraz uzasadniać własne opinie na temat wybranych zagadnień społecznych, politycznych itp. z zakresu historii Polski i
powszechnej XIX w. K_U09, K_U10,
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 Student zna, docenia i uzasadnia znaczenie dorobku cywilizacyjnego XIX w.
dla czasów współczesnych K_K01
K2 Student podejmuje próby uczestnictwa w dyskusji historycznej dotyczącej
problematyki politycznej, społecznej, gospodarczej XIX w. przyjmując i
szanując odmienne od własnych poglądy, zachowując zasady etyczne, którymi powinien kierować się historyk K_K04, K_K06
Teaching methods
(in Polish) metody dydaktyczne eksponujące:
pokaz
metody dydaktyczne podające:
opis, opowiadanie, pogadanka, wykład informacyjny, konwersatoryjny, problemowy
metody dydaktyczne poszukujące:
ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, referatu, biograficzna
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- narration
- description
- problem-based lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- narration
- description
Exploratory teaching methods
- biographical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- practical
Prerequisites
(in Polish) Wiedza ogólna z zakresu historii i nauk pokrewnych.
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: