Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
History of Kuyavian-Pomeranian Region between 19th and 20th Century 1202-H-DRKP-S2
This course has not yet been described...
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy 4p. - 120h
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu (suma godzin wszystkich form zajęć z przedmiotu), godziny konsultacji indywidualnych studenta/słuchacza/ uczestnika kursu, - 30 h - 1 p.
1. a. Konsultacje 30 h - 1 p.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury,- 30 h- 1 p.
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach), - 30h - 1 p.
Bilans 30+30 +30+30=120 h
Pkt ECTS =4.00
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W03: Posiada pogłębioną, uporządkowaną i szczegółową wiedzę z zakresu historii regionu kujawsko-pomorskiego w XIX i XX wieku – K_W03 ma zaawansowaną, uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę o historii Polski związana ze specjalizacją badawczą
W06: Zna i rozumie rolę regionu kujawsko-pomorskiego w historii Polski w XIX i XX w. - K_W06 zna i rozumie relacje i zależności pomiędzy przeszłością a teraźniejszością oraz ich wpływ na świadomość i tożsamość współczesnych ludzi i społeczeństw
W10: Zna w stopniu zaawansowanym źródła historyczne i literaturę do dziejów regionu kujawsko-pomorskiego w XIX i XX wieku – K_W10 ma pogłębioną wiedzę o źródłach informacji; rozumie ich przydatność w badaniach historycznych
Learning outcomes - skills
(in Polish) U01: Potrafi samodzielnie wyszukiwać i analizować informacje źródłowe dotyczące historii regionu kujawsko-pomorskiego w XIX i XX w. - K_U01 samodzielnie zdobywa i pogłębia wiedzę oraz doskonali umiejętności badawcze w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne technologie informacyjne, techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji
U07: Potrafi samodzielnie prowadzić badania nad historią miejsc, obiektów i postaci związanych z historią regionu kujawsko-pomorskiego w XIX i XX w. - K_U07 dobiera świadomie metody i narzędzia badawcze właściwe dla wybranej dziedziny historii, pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów; analizuje, interpretuje i wykorzystuje dla potrzeb własnych badań teksty historiograficzne, teksty źródłowe oraz inne nośniki pamięci
U08: Umie samodzielnie prezentować wyniki badań z zakresu historii regionu kujawsko-pomorskiego w XIX i XX w., przygotowując wystąpienia ustne i pisemne – K_U08 analizuje, interpretuje i prezentuje zebrane informacje w przejrzystej, usystematyzowanej i przemyślanej formie; stosuje różnorodne, nowoczesne metody i techniki prezentacji wyników badań
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) S04: Jest gotowy do aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz zachowania w regionie pamięci historycznej o postaciach i
wydarzeniach z XIX i XX w. - K_K04 umiejętnie i aktywnie propaguje wiedzę historyczną i kulturę pamięci w różnych środowiskach
S09: Ma świadomość znaczenia historii lokalnej w kształtowaniu i rozwoju regionalnej tożsamości mieszkańców regionu kujawsko-pomorskiego. Dostrzega i szanuje wkład odmiennych grup etnicznych i wyznaniowych w rozwój regionu w XIX i XX w. - K_K09 docenia i szanuje, jak też aktywnie uczestniczy w promowaniu tradycji oraz dziedzictwa historycznego i kulturowego Polski, swojego regionu i Europy
S12: Docenia i szanuje tradycje i dziedzictwo historyczne regionu
wykształcone w okresie od pocz. XIX w. - K_K12 docenia rolę nauk historycznych i pokrewnych dla kształtowania tożsamości na poziomie lokalnym, regionalnym i narodowym
Teaching methods
(in Polish) referat wygłoszony przez studenta, a następnie dyskusja nad omówionymi zagadnieniami
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
Prerequisites
(in Polish) uczęszczanie na zajęcia, udział w dyskusji, wygłoszenie referatu, zaliczenie zajęć
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: