Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0119
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
Didactics of history 1202-H-DH21-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Za opanowanie efektów uczenia się przypisanych do przedmiotu student uzyskuje 3 punkty ECTS, co odpowiada 90 godzinom pracy studenta:
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (45 godz.):
– udział w ćwiczeniach – 30 godz. (1 pkt)
– konsultacje z nauczycielem akademickim – 15 godz. (0,5 pkt)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (15 godz.):
– przygotowywania się do dyskusji, sporządzania notatek, zapoznania się z literaturą przedmiotu – 15 godz. (0,5 pkt)
Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (30 godz.):
– przygotowanie testu – 15 godz. (0,5 pkt)
– przygotowanie recenzji artykułu – 15 godz. (0,5 pkt)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: zna wybrane zagadnienia z dydaktyki historii w zakresie pogłębionym na poziomie szkoły ponadpodstawowej D.1/E.1.W1
W2: zna egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów D.1/E.1.W11
W3: posiada wiedzę na temat organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych D.1/E.1.W4
W4: rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości i aktywności D.1/E.1.W15
W5: rozumie potrzeby edukacyjne ucznia zdolnego i ucznia z dysfunkcjami D.1/E.1.W6; D.1/E.1.W12
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: zdobywa wiedzę i doskonali swój historyczno-dydaktyczny warsztat pracy z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji D.1/E.1.U7
U2: analizuje własne działania pedagogiczne i wskazuje obszary wymagające modyfikacji D.1/E.1.U1
U3: potrafi skonstruować test wiedzy i umiejętności (z zastosowaniem zadań otwartych i zamkniętych) D.1/E.1.U9
U4: potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) D.1/E.1.U4; D.1/E.1.U7; D.1/E.1.U11
U5: potrafi inspirować uczniów do działań na rzecz uczenia się przez całe życie D.1/E.1.U5
U6: kieruje procesami kształcenia i wychowania oraz pracą w grupie D.1/E.1.U1; D.1/E.1.U5
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: rozumie potrzeby ciągłego doskonalenia zawodowego i osobistego D.1/E.1.K9
K2: rozumie potrzeby kształtowania i rozwijania postaw etycznych uczniów D.1/E.1.K6
K3: zna i rozumie podstawowe zasady etyki zawodowej nauczyciela D.1/E.1.K6
K4: jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły D.1/E.1.K2
Teaching methods
(in Polish) Pokaz z opisem, pogadanka, dyskusja, opowiadanie.
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu dydaktyki historii.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: