Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0119
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
Didactics of history 1202-H-DH21-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Zajęcia - 3 pkt ECTS (90 godzin)
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (45 godzin)
- udział w ćwiczeniach 30 godzin (1 pkt)
- konsultacje z nauczycielem akademickim 15 godzin (0,5 pkt)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (45 godzin - 1,5 pkt)
- przygotowanie do ćwiczeń (analiza dokumentów i literatury)
- sporządzenie konspektu
- sporządzenie planu projektu edukacyjnego i testu wiedzy i umiejętności
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Studentka/student:
W1- zna główne dokumenty prawa oświatowego, dotyczące edukacji historycznej na poziomie szkoły podstawowej, praw i obowiązków nauczyciela, awansu zawodowego i in. D.1/E.1.W1, D.1/E.1.W2
W2- zna treści i zasady konstruowania podstawy programowej, planu wynikowego, testu oraz konspektu lekcji D.1/E.1.W14 .D.1/E.1.W11
W3- rozumie zasady nauczania i cele nauczania zapisane wg taksonomii ABC D.1/E.1.W3.
W4- zna podstawowe strategie i metody nauczania D.1/E.1.W, .D.1/E.1.W9.
W5- posiada wiedzę na temat mediów edukacyjnych D.1/E.1.W9.
W6- zna zasady transpozycji dydaktycznej - wiedzy historycznej i pedagogicznej przeniesionej na grunt szkolny D.1/E.1.W15
W7- rozumie potrzeby edukacyjne ucznia zdolnego i ucznia z dysfunkcjami D.1/E.1.W12.D.1/E.1.W13, D.1/E.1.W15.
Learning outcomes - skills
(in Polish) •U1 potrafi sporządzić dokumentację pracy nauczyciela przedmiotu „historia” oraz wychowawcy klasy - D.1/E.1.U1, D.1/E.1.U3
•U2 umie sformułować w formie operacyjnej perspektywiczne i bieżące cele kształcenia.D.1/E.1.U1, D.1/E.1.U2
•U3 umie czytać i interpretować różne źródła historyczne - D.1/E.1.U7.
•U4 potrafi przygotować i przeprowadzić lekcje D.1/E.1.U5, D.1/E.1.U4.
•U5 zna pozalekcyjne i pozaszkolne formy edukacji historycznej - D.1/E.1.U6.
•U6 rozumie konieczność nauczania polimetodycznego i stosuje w praktyce różne metody nauczania - D.1/E.1.U10, D.1/E.1.U11
-U7 potrafi przygotować i przeprowadzić projekt edukacyjny - D.1/E.1.U6.
- U8 potrafi skonstruować test wiedzy i umiejętności z zastosowaniem zadań zamkniętych i otwartych - D.1/E.1.U8, D.1/E.1.U9.
-U9 wykorzystuje różne środki dydaktyczne w pracy na lekcji - D.1/E.1.U7.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) - KS1 kształtowanie umiejętności współpracy uczniów (pracy zespołowej) - D.1/E.1.K5.
- KS2 organizuje zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne -D.1/E.1.K2, D.1/E.1.K3, D.1/E.1.K8
- KS3 publicznie prezentuje wyniki swoich prac - D.1/E.1.K2.
- KS4 dostrzega konieczność rozwijania u uczniów umiejętności krytycznego myślenia - D.1/E.1.K7
- KS5 ma świadomość konieczności doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela -D.1/E.1.K6, D.1/E.1.K8.
Teaching methods
(in Polish) nauczanie polimetodyczne (praca pod kierunkiem, rozmowa nauczająca, dyskusja, metaplan, SWOT)
Prerequisites
(in Polish) zaliczone zajęcia z psychologii i pedagogiki
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: