Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0119
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of History and Archival Studies
(for:
Faculty of History)
Didactics of history 1202-H-DH12-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity czas pracy studenta 60 godzin.
Za opanowanie efektów uczenia się przypisanych do przedmiotu student uzyskuje 2 punkty ECTS, co odpowiada 60 godzinom pracy studenta:
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (35 godz.):
– udział w ćwiczeniach – 30 godz. (1 pkt)
– konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godz. (0,2 pkt)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.):
– przygotowywania się do dyskusji, sporządzania notatek, zapoznania się z literaturą przedmiotu – 10 godz. (0,3 pkt)
Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (15 godz.):
– przeprowadzenie lekcji w szkole ponadpodstawowej (sporządzenie konspektu lekcji) – 15 godz. (0,5 pkt)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efekty uczenia się – wiedza: absolwent zna i rozumie:
W1: wybrane zagadnienia z dydaktyki historii w zakresie nauczania historii na poziomie podstawowym i rozszerzonym szkół ponadpodstawowych; D.1/E.1.W2
W2: konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, odkrywanie i dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia; zasady doboru metod nauczania (; D.1/E.1.W5
W3: kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela; D.1/E.1.W4
W4: integrację wewnątrz- i międzyprzedmiotową; zagadnienia związane z programem nauczania – tworzenie i modyfikacja; D.1/E.1.W3
W5: potrzeby edukacyjne ucznia zdolnego i ucznia z dysfunkcjami; D.1/E.1.W6; D.1/E.1.W15
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty uczenia się – umiejętności: absolwent potrafi:
U1: przeanalizować rozkład materiału nauczania; D.1/E.1.U2
U2: zdobywać wiedzę i umiejętności doskonalące historyczno-dydaktyczny warsztat pracy z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod, pozyskiwania, porządkowania i przetwarzania informacji; D.1/E.1.U7
U3: indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi); D.1/E.1.U7; D.1/E.1.U9; D.1/E.1.U11
U4: podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z uczniami, nauczycielami przedmiotów pomocniczych oraz rodzicami; D.1/E.1.U6
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
K1: adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów; D.1/E.1.K1; D.1/E.1.K7
K2: kształtowania i rozwijania postaw etycznych uczniów, propagowania podstawowych zasad etyki zawodowej nauczyciela; D.1/E.1.K6
K3: podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy własnej, uczniów i szkoły; D.1/E.1.K5
K4: ustawicznego doskonalenia zawodowego i osobistego własnego i uczniów; D.1/E.1.K9
Teaching methods
(in Polish) wykład, rozmowa nauczająca, pokaz z opisem, analiza SWOT, różnego rodzaju dyskusje, metaplan, i inne
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: