Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Archaeology
(for:
Faculty of History)
(in Polish) Strategie adaptacji człowieka do środowiska w plejstocenie i na początku holocenu 1201-LZR-SAC-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
– udział w ćwiczeniach – 30 godz.
– konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
– przygotowanie do ćwiczeń – 10 godz.
– pisanie prac, projektów – 15 godz.
– czytanie literatury – 15 godz.
– przygotowanie do kolokwium – 15 godz.
Łącznie: 90 godz. (3 punkty ECTS)
Student:
– W1: ma pogłębioną wiedzę o terminologii dotyczącej strategii adaptacji człowieka do środowiska w okresie plejstocenu i na początku holocenu (K_W02);
- W2: ma pogłębioną wiedzę na temat zróżnicowania oraz specyfiki źródeł archeologicznych, występujących na archeologicznych stanowiskach z okresu paleolitu i mezolitu oraz zna różne elementy środowiska przyrodniczego, takie jak: fauna, flora, dostępność surowców krzemionkowych, wody, jaskiń itp., mające wpływ na przystosowanie się człowieka (K_W04);
– W3: posiada pogłębioną wiedzę na temat metod analizy i interpretacji źródeł kulturowych i przyrodniczych na paleolitycznych i mezolitycznych stanowiskach (K_W07);
- W4: posiada pogłębioną wiedzę pozwalającą na analizę i interpretację źródeł archeologicznych i przyrodniczych na plejstoceńskich i wczesnoholoceńskich stanowiskach (K_W12).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
– W1: ma pogłębioną wiedzę o terminologii dotyczącej strategii adaptacji człowieka do środowiska w okresie plejstocenu i na początku holocenu (K_W02);
- W2: ma pogłębioną wiedzę na temat zróżnicowania oraz spe-cyfiki źródeł archeologicznych, występujących na archeolo-gicznych stanowiskach z okresu paleolitu i mezolitu oraz zna różne elementy środowiska przyrodniczego, takie jak: fauna, flora, dostępność surowców krzemionkowych, wody, jaskiń itp., mające wpływ na przystosowanie się człowieka (K_W04);
– W3: posiada pogłębioną wiedzę na temat metod analizy i in-terpretacji źródeł kulturowych i przyrodniczych na paleolitycz-nych i mezolitycznych stanowiskach (K_W07);
- W4: posiada pogłębioną wiedzę pozwalającą na analizę i in-terpretację źródeł archeologicznych i przyrodniczych na plej-stoceńskich i wczesnoholoceńskich stanowiskach (K_W12).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
– U1: posiada umiejętności integrowania wiedzy z różnych dyscyplin związanej z możliwościami pozyskiwania surowców organicznych i nieorganicznych w poszczególnych okresach paleolitu i mezolitu (K_U04);
– U2: posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych na temat szeroko pojętych relacji człowiek-środowisko w plejstocenie i na początku holocenu, oraz związanych z nimi podstawowych materiałów źródłowych, strategii łowieckich oraz obiektów mieszkalnych, na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań syntetycznych (K_U07);
– U3: potrafi uczyć się przez całe życie, inspirować i organizować proces nauczenia i uczenia innych osób (K_U18).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
– K1: ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego z okresu paleolitu i propaguje ją w społeczeństwie (K_K03);
– K2: wykazuje niezależność i samodzielność w formułowaniu poglądów, szanując jednocześnie prawo innych osób do wyka-zywania tych samych cech (K_K05);
– K3: wykazuje kompetentną odpowiedzialność i odwagę cywilną w przedstawianiu stanu wiedzy na temat najstarszych aktywności człowieka i metod badawczych paleolitycznych i mezolitycznych stanowisk, zgodnego z aktualnym stanem wiedzy archeologicznej (K_K07).
Teaching methods
(in Polish) - podająca: pogadanka z prezentacją multimedialną
- poszukująca: referatu, obserwacji
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- observation
- presentation of a paper
- presentation of a paper
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: