Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Archaeology
(for:
Faculty of History)
(in Polish) Górnictwo, dystrybucja i użytkowanie surowców krzemiennych w pradziejach 1201-LZR-GDUS-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
– udział w zajęciach – 30 godz.
– konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do zajęć – 15 godz.;
– czytanie literatury – 20 godz.;
– przygotowanie pracy pisemnej – 20 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
– W1: ma wiedzę nad zależnością wytwarzanej wiedzy od przyjmowanych założeń teoretycznych (K_W03);
– zna historię badań nad pradziejowym krzemieniarstwem i najnowsze osiągnięcia badawcze (K_W04)
– W2: opisuje znaczenie surowców ze skał krzemionkowych wśród społeczności pradziejowych, zna i rozumie zaawanso-wane metody analizy wytworów krzemiennych (K_W07);
– W3: charakteryzuje specyfikę badań kopalń krzemienia i struktur im towarzyszących (szyby wydobywcze, wyrobiska, hałdy przyszybowe, pracownie nakopalniane); charakteryzu-je systemy i mechanizmy dystrybucji wytworów z surowców krzemiennych w różnych okresach pradziejów, ma wiedzę dotyczącą metody badania funkcji wytworów krzemiennych (traseologia) i możliwościach interpretacji jej wyników w odniesieniu do różnych aspektów ludzkiej działalności w przeszłości (K_W12).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
– U1: potrafi właściwie interpretować wytwory krzemienne, ich znaczenie, funkcję i zróżnicowanie w różnych okresach pradziejów, ma umiejętność poprawnego doboru metod analitycznych, rozumie i właściwie interpretuje ich wyniki (K_U05);
– U2: analizuje źródła ze skał krzemionkowych i potrafi uargumentować ich znaczenie w re/konstrukcji przeszłej rzeczywistości społeczno-kulturowej (K_U06);
– U3: wykorzystuje zróżnicowane ujęcia teoretyczne, a także różne kategorie źródeł do tworzenia narracji o przeszłości
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
– K1: ma świadomość znaczenia wiedzy o przeszłości we współczesnym świecie (K_K02)
– K2: posiada umiejętność określenia priorytetów służących realizacji określonego zadania (K_K03);
– K3: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z uprawianiem archeologii (K_K04).
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna:
problemowa :– wykład konwersatoryjny
praktyczna: - ćwiczenia przedmiotowe
eksponująca: - objazd naukowy do neolitycznej kopalni krzemienia w Krzemionkach Opatowskich
Type of course
elective course
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: