Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Archaeology
(for:
Faculty of History)
La Téne culture period–migration period 1201-AR2-APOLOWL-S1
This course has not yet been described...
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
– udział w zajęciach – 45 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
– czytanie literatury - 45 godz.
– przygotowanie prezentacji – 10 godz.;
– przygotowanie do sprawdzianów pisemnych – 50 godz.
Łącznie: 150 godz. (5 punktów ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) (K_W04) Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu:
1. Źródeł pisanych i zawartych w nich informacji nt. wybranych plemion germańskich i celtyckich
2. Wybranych kultur archeologicznych i kręgów kulturowych na obszarze Europy w omawianej epoce (co najmniej w zakresie przedstawionym na wykładach i ćwiczeniach)
(K_W05) Ma zaawansowaną wiedzę wynikającą z interdyscyplinarnych rekonstrukcji wybranych procesów, w szczególności:
1. Rozumie wpływ Celtów, Rzymian i Gotów na kształtowanie się kultur strefy Barbaricum
2. Zna teorię K. Godłowskiego nt. pochodzenia Słowian i ich pojawienia się na ziemiach Polski
(K_W12) Posiada zaawansowaną wiedzę pozwalającą na analizę i interpretację źródeł archeologicznych oraz innych wytworów cywilizacji, przydatnych dla poznania omawianej epoki
Learning outcomes - skills
(in Polish) (K_U02) Posiada podstawowe umiejętności opracowywania i prezentacji wyników kwerendy źródeł
(K_U03) Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego
(K_U05)
1. Rozpoznaje typowe inwentarze dla poszczególnych kultur wg głównych faz
2. Potrafi opisać omawiane kultury archeologiczne wg schematu:
- Nazwa – pochodzenie
- Badacze i podstawowa literatura
- Chronologia
- Zajmowany obszar i jego zmiany
- Obrządek pogrzebowy
- Zabytki przewodnie dla poszczególnych faz
- Osady
(K_U06) Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania oraz formułowania wniosków, w szczególności:
1. Potrafi wyjaśnić w jaki sposób przejawiał się wpływ Celtów i Rzymian na kultury strefy Barbaricum
2. Opisuje rolę Gotów w kształtowaniu kultur kręgu gockiego
3. Potrafi przedstawić argumentację K. Godłowskiego dotyczącą kwestii słowiańskiej
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) (K_K01) Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
(K_K05) Wykazuje niezależność i samodzielność w myśleniu, rozumiejąc i szanując jednocześnie prawo innych osób do tego samego
(K_K08) Potrafi współdziałać i pracować w zespole
Teaching methods
(in Polish) eksponujące: pokaz
podające: opis, wykład informacyjny
poszukujące: referat, studium przypadku, ćwiczeniowa
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: