Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Archaeology
(for:
Faculty of History)
Late Bronze Age–early Iron Age 1201-AR2-APEBEZ-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
udział w laboratoriach: 30 godz.
udział w wykładzie: 15 godz.
konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
– czytanie literatury – 10 godz.;
– przygotowanie referatu – 5 godz.;
– przygotowanie do sprawdzianu – 10 godz.
Łącznie: 5 punktów ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) – ma wiedzę o historii badań europejskich społeczności młodszych okresów epoki brązu i wczesnej epoki żelaza, mając ogólną podbudowę z tego zakresu odnośnie obszaru Polski (K_W02);
– ma podstawową wiedzę z zakresu archeologii młodszych okresów epoki brązu i wczesnej epoki żelaza, zna specyfiką kulturową kręgu cywilizacji pól popiel-nicowych, strefy kultur nordyjskich i cywilizacji halsztacko-wczesnolateńskiej (K_W04);
– zna i rozumie podstawowe metody analizy różnych wytworów kultury z młodszych okresów epoki brązu i wczesnej epoki żelaza i ich interpretacji prowadzonych na gruncie wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych rozwijanych w archeologii (K_W07);
– posiada podstawową wiedzę pozwalającą na interpretację oblicza kulturowego społeczności młodszych okresów epoki brązu i wczesnych okresów epoki żela-za, szczególnie w kontekście środkowo- i wschodnio-europejskich przemian cywilizacyjnych (K_W12);
Learning outcomes - skills
(in Polish) – potrafi ocenić chronologię i periodyzację młodszej epoki brązu i wczesnej epoki żelaza (K_U01);
– potrafi uzasadnić genezę i charakter poszczególnych regionów kręgu kultur pól popielnicowych i cywilizacji halsztacko-wczesnolateńskiej (K_U05);
– umie ocenić metodologiczne i metodyczne problemy i powstałe na tym tle dylematy w zakresie badania i interpretacji źródeł archeologicznych młodszej epoki brązu i wczesnej epoki żelaza (K_U06);
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) – potrafi odpowiednio określić priorytety odnośnie najpilniejszych potrzeb poznawczych w zakresie problematyki młodszej epoki brązu i wczesnej epoki żela-za (K_K03);
– ma świadomość odpowiedzialności za dziedzictwa kulturowe (K_K05); – wykazuje podstawową odpowiedzialność i odwagę cywilną w przedstawianiu obrazu dziejów, zgodnego z aktualnym stanem wiedzy archeologicznej (K_K09);
Teaching methods
(in Polish) Obecność na zajęciach;aktywne uczestnictwo w zajęciach; prezentacja; dyskusja w oparciu o literaturę; sprawdzian pisemny; egzamin ustny;
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- laboratory
- presentation of a paper
- presentation of a paper
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przygotowanie w zakresie archeologii epok brązu i wczesnej epoki żelaza w odniesieniu do obszaru Polski;
Course coordinators
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: