Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Archaeology
(for:
Faculty of History)
Neolithisation process of Central Europe 1201-AR1-NES-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
– udział w ćwiczeniach – 15 godz.
– konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
– przygotowanie do ćwiczeń – 5 godz.
– pisanie prac, projektów – 5 godz.
– czytanie literatury – 10 godz.
Łącznie: 40 godz. (2 punkty ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: zna terminologię stosowaną na gruncie archeologii neolitu, w tym zwłaszcza pokrewnych nauk historycznych i antropologii kulturowej, na poziomie rozszerzonym oraz w wybranych dyscyplinach nauk przyrodniczych, z którymi współpracuje archeologia(K_W02);
W2: ma uporządkowaną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z zakresu archeologii prahistorycznej (młodszej epoki kamienia Europy Środkowej) (K_W04);
W3: ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku z innymi dziedzinami obszaru albo obszarów, które składają się na studiowany kierunek (K_W05);
W4: posiada wiedzę na temat metod analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku (K_W07);
W5: posiada wiedzę pozwalającą na analizę i interpretację źródeł archeologicznych oraz innych wytworów kultury przydatnych dla poznania młodszej epoki kamienia w dziejach ludzkości (K_W12).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i metod oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy odnośnie procesu neolityzacji (K_U01);
U2: posiada umiejętności badawcze obejmujące analizę krytyczną prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników (K_U02);
U3: umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować samodzielnie działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (K_U03);
U4: posiada umiejętności integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz innych obszarów, z których dyscypliny są integralną częścią archeologii, bądź z nią współpracują (K_U04);
U5: potrafi przeprowadzić krytyczną analizę różnych rodzajów wytworów kultury, określać ich treść i znaczenie, w tym przynależność chronologiczno-kulturową, wskazać możliwości odmiennych interpretacji, właściwych dla archeologii neolitu, stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia archeologii (K_U05);
U6: posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenie syntetycznych podsumowań (K_U06).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03);
K2: wykazuje niezależność i samodzielność w formułowaniu poglądów, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech (K_K07);
K3: wykazuje odpowiedzialność i odwagę cywilną w przedstawianiu obrazu pradziejów, zgodnego z aktualnym stanem wiedzy (K_K09).
Teaching methods
(in Polish) pogadanka, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, referat z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- description
- discussion
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- description
Exploratory teaching methods
- seminar
- brainstorming
- classic problem-solving
- case study
- presentation of a paper
- brainstorming
- classic problem-solving
- case study
- presentation of a paper
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: