Conducted in
terms:
2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Archaeology
(for:
Faculty of History)
Building and architecture 1201-AR1-BA/1-S2
This course has not yet been described...
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
– udział w konwersatorium – 45 godz.
– konsultacje z nauczycielem – 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
– przygotowanie do konwersatorium – 30 godz.
– pisanie prac – 10 godz.
– czytanie literatury – 20 godz.
– przygotowanie do kolokwium – 15 godz.
– przygotowanie do egzaminu – 25 godz.
Łącznie: 150 godz. (5 punktów ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę obejmującą terminologię stosowaną w archeologii architektury, a także teorię z historii architektury (K_W03);
W2: posiada wiedzę na temat metod analizy stylów, wątków i typów rozwiązań technicznych stosowanych w architekturze pradziejowej i historycznej (K_W07);
W3: posiada wiedzę pozwalającą na analizę i interpretację źródeł archeologicznych takich jak elementy architektury drewnianej oraz kamiennej i ceglanej z różnych epok oraz innych wytworów kulturowych człowieka, przydatnych dla poznania danej epoki w dziejach architektury (K_W12).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
K1: potrafi wyszukiwać i użytkować informacje oraz samodzielnie je opracowywać, a także dyskutować o różnych aspektach dotyczących rozwoju architektury (K_U01)
K2: umie samodzielnie zdobywać wiedzę w zakresie archeologii architektury i poszerzać umiejętności badawcze, a także podejmować samodzielnie działania zmierzające do rozwijania własnych (K_U03);
K3: potrafi przeprowadzić krytyczną analizę różnych rodzajów typów architektury, określać ich znaczenie, w tym przynależność chronologiczno-kulturową oraz funkcję, wskazać możliwości odmiennych interpretacji, stosując właściwe podejście uwzględniające nowe osiągnięcia archeologii oraz złożone metody badań (K_U05).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
U1: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji postawionego przed nim zadania (K_K01);
U2: ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i propaguje ją w społeczeństwie (K_K03);
U3: wykazuje kompetentną odpowiedzialność i odwagę cywilną w przedstawianiu obrazu dziejów, zgodnego z aktualnym stanem wiedzy archeologicznej (K_K07).
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca: wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną oraz metody poszukujące: ćwiczeniowa, klasyczna problemowa, referatu.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- practical
- classic problem-solving
- practical
- classic problem-solving
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza w zakresie budownictwa i architektury w kulturach pradziejowych, starożytności oraz w czasach historycznych
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: