Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Archaeology
(for:
Faculty of History)
Slavic tribes 1201-AH-SP-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Wykład
Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 15 godzin
- konsultacje z nauczycielem - 5 godzin
Praca własna studenta:
- czytanie literatury - 10 godzin;
- przygotowanie do egzaminu końcowego - 15 godzin
razem 45 godzin (1,5 pkt ECTS)
Laboratorium
Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w laboratoriach - 30 godzin
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 5 godzin
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- czytanie literatury - 10 godzin;
- przygotowanie do sprawdzianu pisemnego - 15 godzin
- przygotowanie referatu i prezentacji multimedialnej - 15 godzin
Łącznie: 75 godzin (2,5 pkt ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) – W1: ma zaawansowaną wiedzę o znaczeniu archeologii Słowian w odtwarzaniu dziejów społeczności europejskich;
– W2: ma zaawansowaną wiedzę na temat pochodzenia Słowian, zna strefy kulturowe na obszarze Słowiańszczyzny (przewodnie stanowiska archeologiczne, ich specyfikę, historię badań oraz ich znaczenie w ujęciu archeologicznym i historycznym);
– W3: ma zaawansowaną wiedzę o historii przemian społecznych i gospodarczych w Europie na przestrzeni VI–IX wieku;
– W4: posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą kultury materialnej oraz duchowej Słowian.
Learning outcomes - skills
(in Polish) – U1: potrafi opisać sytuację społeczno-gospodarczą w Europie na przestrzeni VI–IX wieku oraz główne strefy kulturowe Słowiańszczyzny;
– U2: potrafi scharakteryzować model kultury wczesnosłowiańskiej oraz sferę duchową Słowian (mity, wierzenia i panteon bóstw słowiańskich, miejsca kultu, formy obrządku pogrzebowego);
– U3: potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury materialnej, przeprowadzić ich analizę w celu określenia ich funkcji i chronologii;
– U4: posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów na kwestię pochodzenia Słowian.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) – K1: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania;
– K2: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu;
– K3: wykazuje niezależność i samodzielność w myśleniu, rozumiejąc i szanując jednocześnie prawo innych osób do tego samego;
– K4: wykazuje podstawową odpowiedzialność i odwagę cywilną w przedstawianiu obrazu dziejów, zgodnego z aktualnym stanem wiedzy archeologicznej.
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny i problemowy połączony z prezentacją multimedialną.
Laboratorium - metoda dydaktyczna poszukująca: ćwiczeniowa, referatu.
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- presentation of a paper
- presentation of a paper
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: