Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 04.0
ISCED code: 0410
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Marketing Research 1152-12-Z11-BadMark
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 9 godz. (wykład), 18 godz.(ćwiczenia), 2 godz. (konsultacje indywidualne): łącznie 29 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (konsultacje, bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury, realizacja zadań domowych): łącznie 62 godz.
3. Konsultacje, egzamin, kolokwium: łącznie 34 godz.
Razem nakład pracy studenta 125 godzin
w tym 63 godz. kontaktowe i 62 godz. pracy własnej studenta.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna miejsce badań marketingowych w nauce o marketingu oraz ich rolę i obszary wykorzystania w firmach reprezentujących różny rodzaj zorientowania K_W08 (KRK K_W01, K_W06))
W2: Zna główne rodzaje badań marketingowych K_W08
W3: Zna różnice pomiędzy pierwotnymi i wtórnymi źródłami informacji K_W08
W4: Wymienia główne etapy procesu badania marketingowego K_W08
W5: Wymienia i opisuje podstawowe metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i wtórnych oraz przypisuje im odpowiednie instrumenty pomiarowe K_W08
W6: Zna losowe i nielosowe metody doboru próby oraz wie, w jaki sposób ustala się liczebność próby losowej i nielosowej K_W08
W7: Zna podstawowe rodzaje pytań kwestionariuszowych oraz zasady budowy kwestionariusza wywiadu i kwestionariusza ankietowego K_W08
W8: Wymienia i opisuje czynności podejmowane na etapie redukcji danych, ich analizy oraz prezentacji i oceny wyników badania marketingowego K_W08
W9: Zna i rozumie problemy natury etycznej związane z badaniami marketingowymi K_W10
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Identyfikuje rodzaje źródeł informacji wykorzystywane w badaniach marketingowych K_U04
U2: Ustala liczebność próby losowej i nielosowej do badania marketingowego K_U04
U3: Buduje pytania kwestionariuszowe i dokonuje właściwego skalowania odpowiedzi K_U04
U4: Komunikatywnie formułuje i przekazuje myśli, opinie oraz wszelkie informacje na temat poznanych w trakcie zajęć aspektów realizacji badań marketingowych K_U12 (KRK K_K03)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania merytorycznych i etycznych dylematów związanych z realizacją badań marketingowych K_K02 (KRK K_K04)
Teaching methods
(in Polish) Wykład: głównie ma charakter informacyjny (konwencjonalny) z elementami inscenizacji i konwersacji.
Ćwiczenia: pogadanka, studium przypadku, giełda pomysłów, dyskusja
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- display
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- discussion
- participatory lecture
- discussion
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- case study
- case study
Prerequisites
(in Polish) Z uwagi na umiejscowienie przedmiotu w II semestrze I roku studiów oraz jego wprowadzający charakter, wymagania wstępne stawiane studentom nie są wygórowane. Wymagane jest przede wszystkim posiadanie podstawowej wiedzy marketingowej nabytej na zajęciach z przedmiotu „Marketing” (przedmiot realizowany w formie wykładów i ćwiczeń w I semestrze I roku). Dodatkowym atutem będzie posiadanie przez studentów podstawowej wiedzy statystycznej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: