Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0413
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Introduction to Marketing 1152-12-L11-PodMark
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 9 godz. wykładu, 9 godz. ćwiczeń, 2 godz. konsultacji indywidualnych: łącznie 20 godzin
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury): łącznie 15 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa procesie oceniania: 15 godz.
Razem nakład pracy studenta: 50 godz. (2 ECST)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
Student zna i rozumie:
W1: istotę marketingu i korzyści dla organizacji z wdrażania reguł marketingowej koncepcji zarządzania – K_W03
W2: warunki wykształcania się i cechy organizacji zorientowanych produkcyjnie, sprzedażowo i marketingowo – K_W03
W3: główne elementy otoczenia organizacji biznesowej i jej potencjału strategicznego oraz wyjaśnia w jaki sposób zmiany tych elementów wpływają na pozycję rynkową organizacji, a także jak można je ocenić z zastosowaniem analizy SWOT – K_W03
W4: różnice pomiędzy nabywcą na rynku B2C i B2B oraz główne charakterystyki ich zachowań rynkowych K_W03
W5: podstawowe założenia segmentacji rynku i jej znaczenie dla organizacji oraz jej klientów – K_W03
W6: podstawowe elementy marketingu-mix oraz zasady ich właściwego wykorzystania w działaniach organizacji – K_W06
------------------------------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
Student zna i rozumie:
W1: istotę marketingu i korzyści dla organizacji z wdrażania reguł marketingowej koncepcji zarządzania – K_W03, K_W09
W2: warunki wykształcania się i cechy organizacji zorientowanych produkcyjnie, sprzedażowo i marketingowo – K_W03, K_W04
W3: główne elementy otoczenia przedsiębiorstwa i jego potencjału strategicznego oraz wyjaśnia w jaki sposób zmiany czynników zewnętrznych i wewnętrznych wpływają na kondycję organizacji i jej pozycję rynkową – K_W03
W4: znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo oraz różnice pomiędzy nabywcą na rynku B2C i B2B – K_W03
W5: istotę segmentacji rynku i jej znaczenie dla organizacji oraz jej klientów – K_W03
W6: podstawowe elementy marketingu-mix (w tym przede wszystkim działania służące komunikacji organizacji z jej klientami zewnętrznymi) – K_W04, K_W09
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
Student potrafi:
U1: analizować otoczenie organizacji oraz potencjał strategiczny organizacji z wykorzystaniem analizy SWOT K_U01
U2: zaproponować działania bądź instrumenty marketingowe adekwatne do zdiagnozowanych problemów/zmian zachodzących w organizacjach i/lub w ich otoczeniu, prowadzące do ich rozwiązania /wykorzystania K_U02
------------------------------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
Student potrafi:
U1: analizować otoczenie organizacji i jej potencjał strategiczny z wykorzystaniem analizy SWOT – K_U01, K_U02
U2: zaplanować działania i instrumenty marketingowe wchodzące w skład marketingu-mix – K_U01, K_U02, K_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Nie zdefiniowano.
Teaching methods
(in Polish) Wykład: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, pogadanka. Wykład prowadzony jest z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point. Wszystkie omawiane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki.
Ćwiczenia: SWOT, studium przypadku, giełda pomysłów, pogadanka, dyskusja
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- SWOT
- case study
- brainstorming
- practical
- case study
- brainstorming
- practical
Prerequisites
(in Polish) Brak wymagań wstępnych.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: