Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0319
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Introduction to Marketing 1152-12-K11-PodMar
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 16 godz. wykładu, 10 godz. ćwiczeń, 2 godz. konsultacji indywidualnych: łącznie 28 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (wcześniejsze przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury, pisanie prac, wykonanie zadań domowych): łącznie 40 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa procesie oceniania: łącznie 32 godz.
Razem nakład pracy studenta 100 godzin.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
W1: Zna istotę marketingu i korzyści dla organizacji z wdrażania reguł marketingowej koncepcji zarządzania K_W04
W2: Zna warunki wykształcania się i cechy organizacji zorientowanych produkcyjnie, sprzedażowo i marketingowo K_W04
W3: Zna różnice pomiędzy nabywcą na rynku B2C i B2B oraz główne charakterystyki ich zachowań rynkowych K_W04
W4: Zna główne elementy otoczenia organizacji i jej potencjału strategicznego oraz wyjaśnia w jaki sposób ich zmiany wpływają na pozycję rynkową organizacji K_W04
W5: Zna czynniki analizy SWOT i objaśnia jej procedurę K_W04
W6: Zna podstawowe założenia segmentacji rynku i jej znaczenie dla organizacji oraz jej klientów K_W04
W7: Zna podstawowe elementy marketingu-mix (tym przede wszystkim działania służące komunikacji organizacji z jej klientami zewnętrznymi) oraz zna zasady ich właściwego wykorzystania w działaniach organizacji K_W09
------------------------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
W1: Wyjaśnia istotę marketingu i korzyści dla organizacji z wdrażania reguł marketingowej koncepcji zarządzania K_W04
W2: Odróżnia organizacje zorientowane produkcyjnie i sprzedażowo od organizacji zorientowanych marketingowo oraz warunki, w których się wykształcają K_W04
W3: Wyjaśnia znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo oraz różnice pomiędzy nabywcą na rynku B2C i B2B K_W06
W4: Charakteryzuje główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C K_W06
W5: Wymienia główne czynniki kształtujące zachowania rynkowe nabywców dóbr konsumpcyjnych K_W06
W6: Wymienia i charakteryzuje główne etapy procesu podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C K_W06
W7: Rozpoznaje główne elementy otoczenia przedsiębiorstwa i jego potencjału strategicznego, charakteryzuje relacje jakie zachodzą pomiędzy tymi elementami oraz wyjaśnia w jaki sposób zmiany czynników zewnętrznych i wewnętrznych wpływają na kondycję organizacji i jej pozycję rynkową K_W05
W8: Wyjaśnia istotę segmentacji rynku i jej znaczenie dla organizacji oraz jej klientów, a także główne zasady podejmowania decyzji z uwzględnieniem wyników przeprowadzonej segmentacji K_W05
W9: Charakteryzuje podstawowe elementy marketingu- mix (w tym przede wszystkim działania służące komunikacji organizacji z jej klientami zewnętrznymi) oraz zna zasady ich właściwego planowania i wykorzystania w działaniach organizacji K_W05, K_W09
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
U1: Potrafi identyfikować problemy natury marketingowej, jakie pojawiają się w praktyce funkcjonowania organizacji K_U01
U2: Potrafi analizować otoczenie organizacji oraz potencjał strategiczny organizacji z wykorzystaniem analizy SWOT K_U01
U3: Potrafi zaproponować działania bądź instrumenty marketingowe adekwatne do zdiagnozowanych problemów/zmian zachodzących w organizacjach i/lub w ich otoczeniu, prowadzące do ich rozwiązania /wykorzystania K_U02
---------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
U1: Potrafi identyfikować problemy natury marketingowej, jakie pojawiają się w praktyce funkcjonowania organizacji, a także zachowania jej nabywców podejmowane na rynku (zwłaszcza na rynku dóbr konsumpcyjnych) K_U01
U2: Potrafi analizować otoczenie organizacji oraz potencjał strategiczny organizacji z wykorzystaniem analizy SWOT K_U01
U3: Proponuje działania bądź instrumenty marketingowe adekwatne do zdiagnozowanych problemów/zmian zachodzących w organizacjach i/lub w ich otoczeniu, prowadzące do ich rozwiązania /wykorzystania K_U02
U4: Komunikatywnie formułuje i przekazuje myśli, opinie i wszelkie informacje na temat marketingu oraz wykorzystania jego reguł w działaniach organizacji K_U14 (KRK K_K03)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
K1: Jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania marketingowych problemów pojawiających się w organizacjach i proponowania dla nich rozwiązań K_K02
------------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
K1: Jest gotów do zdobywania wiedzy i danych potrzebnych w procesach rozwiązywania problemów występujących w danej organizacji lub w jej otoczeniu oraz proponowania działań i instrumentów marketingowych sprzyjających ich rozwiązaniu K_K01
Teaching methods
(in Polish) Wykład: wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia: pogadanka, giełda pomysłów, studium przypadku, dyskusja, analiza SWOT
Expository teaching methods
- discussion
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- SWOT
- case study
- brainstorming
- case study
- brainstorming
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak wymagań wstępnych
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: