Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
Erasmus code: 04.3
ISCED code: 0411
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Department of Econometrics and Statistics
(for:
Faculty of Economic Sciences and Management)
Economic Forecasting 1152-12-F13-0-ProGo
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 9 godz. wykładu i 9 ćwiczeń.
2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 27 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 30 godz.
Razem nakład pracy studenta75 godzin.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student stosuje podstawowe pojęcia z teorii predykcji, określa wady i zalety różnych metod prognozowania oraz rozumie rolę prognozowania w podejmowaniu decyzji finansowych - K_W05, K_W06.
W2: Student zna i zapisuje ogólne schematy prognozowania na podstawie modeli szeregów czasowych i modeli przyczynowo-skutkowych wykorzystywanych w prognozowaniu przychodów, kosztów i innych procesów finansowych - K_W05, K_W06.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student wyznacza prognozy na podstawie modeli szeregów czasowych (trendu, sezonowości i autoregresji) oraz ocenia jakość wyznaczonych prognoz - K_U04.
U2: Student ocenia walory prognostyczne modeli ekonometrycznych - K_U04.
Teaching methods
(in Polish) Wykład w sali audytoryjnej wspomagany prezentacjami komputerowymi za pomocą mindmappingu oraz prezentacjami w Excelu i Gretlu. Ćwiczenia wspomagane obliczeniami w programie Excel i Gretl.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
Prerequisites
(in Polish) Zakłada się, że student ma wiedzę z zakresu statystyki i ekonometrii.
Course coordinators
Bibliography
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: