Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
Erasmus code: 04.0
ISCED code: 0410
ECTS credits:
4
Language:
Polish
SPSS in Marketing Research 1100-12-Z22-NM-SPSS
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 30 godz. (ćwiczenia), 20 godz. (konsultacje indywidualne): łącznie 50 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, własna systematyczna praca z programem SPSS, realizacja zadań domowych): łącznie 45 godz.
3. Czas przygotowania do końcowego zadania: łącznie 5 godz.
Razem nakład pracy studenta 100 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Z uwagi na fakt, iż przedmiot prowadzony jest jedynie w formie ćwiczeń, nie przewiduje się osiągnięcia efektów z obszaru wiedzy.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi przygotować w programie SPSS plik dla danych pozyskanych z zastosowaniem kwestionariusza ankietowego lub kwestionariusza wywiadu (definiuje nazwy zmiennych, typ zmiennych, wartości zmiennych, braki danych, poziom pomiaru) - K_U12
U2: Potrafi do pliku stworzonego w programie SPSS wprowadzić dane zebrane z zastosowaniem kwestionariusza ankiety lub kwestionariusza wywiadu - K_U12
U3: Potrafi wybrać i zastosować w prawidłowy sposób podstawowe polecenia programu SPSS przygotowujące zmienne i obserwacje do przeprowadzenia analizy statystycznej na poziomie szczegółowości zależnym od oczekiwań zleceniodawcy badania (podstawowe operacje na danych oraz operacje przekształcania zmiennych dostępne w programie SPSS) - K_U12
U4: Potrafi wykonać podstawową analizę danych pozyskanych w badaniu marketingowym, dostępnych w bazie programu SPSS - K_U03, K_U12
U5: Potrafi w prawidłowy sposób zinterpretować wyniki dokonanej analizy danych - K_U03
U6: Potrafi z pomocą programu SPSS przygotować tabele i wykresy prezentujące (w odpowiednim stopniu szczegółowości i podziale) dane pozyskane w badaniu marketingowym, potrafi je także edytować i eksportować do plików innych programów - K_U12
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Jest gotów do krytycznej oceny i wykorzystania posiadanych informacji do projektowania kwestionariuszy ankiety i kwestionariuszy wywiadu (K_K01)
Teaching methods
(in Polish) Opis, pogadanka, dyskusja, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, praca z programem SPSS
Zajęcia prowadzone są w laboratorium komputerowym wyposażonym w najbardziej aktualne wersje programu SPSS. Każdy student pracuje indywidualnie, przy przypisanym stanowisku komputerowym. Wszystkie zajęcia mają wymiar praktyczny. Wyjaśnienie celowości i sposobu zastosowania określonego polecenia programu SPSS odbywa się równolegle z wykonywaniem przez studentów, razem z prowadzącym zajęcia, konkretnych zadań. W trakcie spotkań, studenci realizują także zadania indywidualne (bez wsparcia osoby prowadzącej), weryfikujące na bieżąco stopień przyswojenia przez nich wiedzy i nabycia kształtowanych umiejętności. W przerwie pomiędzy zajęciami wykonują też zadania domowe.
Wszystkie zadania praktyczne wykonywane na zajęciach są wzbogacane dyskusjami na temat realizacji poszczególnych etapów procesu badawczego oraz podstawowych terminów z zakresu badań marketingowych.
W procesie dydaktycznym wykorzystuje się platformę moodle (w poszczególnych częściach stworzonego na moodle kursu załączone są zadania wykonywane na ćwiczeniach, zadania domowe, testy sprawdzające oraz specjalnie przygotowane pliki programu SPSS).
Expository teaching methods
- discussion
- description
- description
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- case study
- case study
Prerequisites
(in Polish) Proponowane treści kształcenia nie wymagają posiadania zaawansowanej wiedzy z zakresu informatyki. Bazują na podstawowej wiedzy i umiejętnościach studentów w zakresie użytkowania komputerów oraz podstawowych programów (Word, Excel). Dla lepszego zrozumienia użyteczności programu SPSS oraz wykorzystania jego możliwości w obszarze marketingu (zwłaszcza w obszarze: planowania badań marketingowych, budowania instrumentów pomiarowych, analizy i interpretacji danych pozyskanych w badaniach) wymagane jest posiadanie przez studentów wiedzy zdobytej na wcześniejszych latach studiowania z zakresu marketingu, badań marketingowych oraz statystyki.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: